Gå til innhold

HP-desktop til 6000, er den god nok for meg?

Anbefalte innlegg

Har sett på denne desktopen fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383058

Jeg ønsker en PC med gode muligheter for å spille nyere FPS-spill som f. eks. Crysis, uten lag, med "normal" grafikk (noe midt mellom PS2 og PS3-grafikk).Det er også viktig for meg at den kan takle å ha mange programmer oppe samtidig, det er også viktig at den kan spille Project64 stabilt på 50+ fps. Kan denne desktopen passe for mitt bruk?

På forhånd takk!

Endret av snabbgrabbarna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

ja, firekjerne og geforce 9600 som skjermkort.

denne passer bedre, men til denne prisen kunne du ha bygget deg en pc som er mye bedre. dette er maskin uten skjerm/tastatur/mus antar jeg.

f.eks

konfigurer selv og velg hd4850 som skjermkort, e8400 som prosessor og 4gb 800mhz minne. så har du en bra spillpc. driver du med mye film/musikk redigering gå for en q8xx/q9xx prosessor.

Endret av dmdb
Lenke til kommentar

denne passer bedre, men til denne prisen kunne du ha bygget deg en pc som er mye bedre. dette er maskin uten skjerm/tastatur/mus antar jeg.

Har skjerm/tastatur/mus allerede, så trenger bare selve PCen.

Grafikken når det gjelder PC-spilling er egentlig ikke veldig viktig for meg, jeg har PS3 og er fornøyd med det. Men kan jeg få en PC som takler Crysis på Low settings uten lag til f. eks. 5000?

Lenke til kommentar

Har skjerm/tastatur/mus allerede, så trenger bare selve PCen.

Grafikken når det gjelder PC-spilling er egentlig ikke veldig viktig for meg, jeg har PS3 og er fornøyd med det. Men kan jeg få en PC som takler Crysis på Low settings uten lag til f. eks. 5000?

Jeg skal ikke uttale meg her med 100% sikkerhet. spørs hva du mener med lagg. jeg spilte crysis på en 3800x2 3gb ddr1 ram og x1950 pro 512mb uten lag på medium. det gikk sakte med lav fps med uten lagg. jeg vil tro at *hvilken som helst* pc som er bedre enn denne her vil takle spillet bedre.

altså sålenge du har bedre grafikkort og cpu og minne så vil det gå bedre.

Jeg ville som sagt valgt og konfigurert selv på komplett og valgt hd4850, raskere minne og prosessor etter behov. til spill er e8400 ganske bra, mens til lyd-video redigering q-cpu-ene bra.

skal selv bestille en gamer med hd4850 og e8400 i neste uke. kr. 6000 er budsjettet mitt. uten os/tastatur/mus/skjerm. bygger da selv.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen!

Et siste spørsmål, har Acer-PCer vanligvis gode muligheter til å sette inn nyere grafikkort om 1-2 år? Kanskje et merkelig spørsmål men men jeg har veldig lite peiling på data.

beklager for sent svar. har helt glemt denne tråden.

jeg er ikke kjent med acer pc-er så jeg skal ikke utalle meg her. Jeg vil dog tro at om det er et pci-x spor som støtter 2.0 kort så vil dette gå greit. pass da på at det er nok strøm fra strømforsynningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...