Gå til innhold

Utdannelse uten forkunnskaper?

Dark Fire

Anbefalte innlegg

Har gått grunnskole, smart (refr: IQ: 130 iqtest.dk, 135 mensa.se, WAIS III: 115 på det logiske, 90 på allmenkunskap), er en tenker/filosof, poet, og mener selv at jeg kan bli trent opp både til å bli proff innenfor IT og fysikk/mattematikk, men sliter med å måtte studere ferdig de andre fagene: norsk, engelsk, samfunsfag, osv.

Disse fagene dreper en del av meg selv, ødelegger meg, "box me in".

Jeg savner en lærer som i Dead Poets Society, jeg savner intelligente prosjekter, smarte folk som evt sloss imot byråkratiet.

Vennligst kommenter konstruktivt angående følgende spørsmål: Finnes det noen alternativer for utdanning eller jobb som passer særegent for meg?

Jeg vet allerede hvor stasjon #2 er om dette ikke er aktuelt, just making sure.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å studere vanlig og satse på karakteren 2 i de fagene du sliter med og 6 i de andre fagene?

Det hadde jo blitt ca 3 i snitt.

Kona underviser i engelsk på elektro og de har neppe din IQ, samt de har adhd og hater engelsk. Gjør ikke ett % mer en de må og enda klarer dem ikke stryke.

Lenke til kommentar
Hva med å studere vanlig og satse på karakteren 2 i de fagene du sliter med og 6 i de andre fagene?

Det hadde jo blitt ca 3 i snitt.

Kona underviser i engelsk på elektro og de har neppe din IQ, samt de har adhd og hater engelsk. Gjør ikke ett % mer en de må og enda klarer dem ikke stryke.

K, takk, da er mine tanker riktige. Problemet er at alle rundt gjentar seg selv om hvor ufattelig vanskelig det er å gå opp som privatist, men etter å ha tatt en titt på tidligere eksamensoppgaver kan jeg ikke akkurat si at det så særlig vanskelig ut. Oppgavene dro jo ikke engang pensumet fult ut, såvidt pensumet var nevnt, så jeg får bare stole på meg selv og gi fingeren til resten nok en gang.

Jeg har selv ADD eller noe lignende. Jeg gikk litt på ADD-medisiner, men hjalp nada mot konsentrasjon, bare mot "utmattelse". Om jeg sitter og leser Norsk i 30min har jeg nesten blitt svimmel, mens med medisiner kan jeg ha 3timer Norsk før jeg begynner å bli sliten.

Med matte e.l derimot, kan jeg godt sitte hele døgnet, bokstavelig talt 24timer, om det er interessant nok (la meg gå i midt tempo; imaginære tall osv, ikke henge seg opp i memorisering av formeller, men forstå formelene, føle dem).

Takk for svar.

Peace.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...