hojohansen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Som topic sier, hvor mye treigere blir mitt kamera med et stort minnekort. Jeg skulle kjøpe meg et 4gb minnekort i dag, men så var det et kort som var feil priset. Så jeg gikk ut av butikken med et SD Ultra II SDHC (15mb/s) 16GB - for 299,- Vil kamera bli ekstremt mye treigere, eller kan dette gå greit? Lenke til kommentar
magneska Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 hojohansen skrev: Som topic sier, hvor mye treigere blir mitt kamera med et stort minnekort. Jeg skulle kjøpe meg et 4gb minnekort i dag, men så var det et kort som var feil priset. Så jeg gikk ut av butikken med et SD Ultra II SDHC (15mb/s) 16GB - for 299,- Vil kamera bli ekstremt mye treigere, eller kan dette gå greit? Det er ikke størrelsen som avgjør, men hastigheten på kortet. Hvis det var et Ultra II kort du skulle kjøpe i utgangspunktet så spiller det ingen rolle. Det som imidlertidig er kjipt er å miste et kort på 16Gb fullstappa med bilder, sammenlikna med et kort på 4 GB. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Det er helt sant, men det er jo greit å ha et, selv om jeg ikke kommer til å fylle det helt opp, prisen var jo bra. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hovedproblem med minnekort er somregel ikke hastigheten når man bruker det i kamera (hvor ofte tar du serier med NEF+JPEG?... det skjer at jeg gjør det, men flertallet gjør det ikke). Hastigheten gir derimot langt større fordeler når man skal kopiere bilder over til PC'en via minnekortleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå