Gå til innhold

Må ha ny disk, sverger til Seagate. Holder det med firmwareoppdatering?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må ha meg en ny disk nå og har alltid sverget til Seagate. Har gode erfaringer med dem; har fire disker fra dem i maskinen allerede. Ser dessverre at det har vært problemer med deres .11 serie. Elimimineres disse helt straks man installerer firmwareoppdateringen?

Må også ha meg enda en ekstern disk til backup, så regner med å dra med 1TB Freeagent fra SG i samme slengen. Fungerer disse også problemfritt, eller berøres disse også av problemene til .11 serien?

Ser at SG har to nær identiske eksterne disker på 1TB:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=36306...led#ProductTabs

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=36992...led#ProductTabs

Sistnevnte har 32MB Cache og koster 10kr mindre. Er det noen forskjell utover designet og cachemengden? Ser ikke logikken i å ha en modell som koster 10kr mer enn den andre og i tillegg har dårligere spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette avhenger av disken, men kort og greit sagt ja.

Om du ikke får en langtidslagret disk så er det godt mulig du får en med ny firmware allerede fra fabrikk og da er den solid igjen.

Må selv flashe ES disken min for disse Seagate problemene, dog har jeg ingenting å tape om den konker siden denne står i ett RAID 1 array.

Lenke til kommentar

Vil anbefale 7200.12 serien om du skal ha nyeste og raske. Har heller ikke samme feil som gamle .11 serien. Har selv freeagent extreme 1TB fra SG. Fungerer utmerket og har ikke hatt noen problemer. Har nå bestilt meg 2x 7200.12 500Gb singel plattern som klarer >100mb/s.

Lenke til kommentar

Takk for info! :)

Har plassmangel i maskinen; setter denne disken i en 5,25 port med 3,5 omformer. Ser egentlig etter en 1,5T disk så jeg slipper å tenke på plass på en stund da prisen uansett er noenlunde lik på 3x500GB og 1x1,5T.

Ser dårlig ut med 1T disker i .12 serien enda også...

Maskinen min fyller fem år i høst (se specs i profilen), og disken blir uansett en lagringsdisk som brukes til Mine Dokumenter uten spesiell høyre krav til ytelse. Er egentlig i tvil om jeg får utnyttet .11 serien engang da maskinvaren min generelt er eldgammel. Eller ka du tru?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...