Gå til innhold

Fungerer 2x 7900GT på et hovedkort uten SLI?

m0g1e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Asus P5Q-E er et veldig godt kort, har hørt at det går ann å kjøre CrossfireX på på Sli hovedkort med en hacka driver, men om det fungerer omvent vet jeg ikke.

Ikke nødvendigvis at det er SLI/Crossfire, men at de kjører "dual" for å si det litt enkelt. Tror jeg så vidt har glimtet setups hvor folk kjører 2 skjermkort på Intel chipsets

Lenke til kommentar
Spørsmålet står over. Har et Asus P5Q-E med Intel ICH10 chipset, og lurer på om jeg kan kjøre 2 stk av mine 7900GT kort her.

Det er mulig ja, du må bare finne en moddet (hacked) driver, så skulle det gå. Men om du får noen kjempefres på de to kortene sammenlignet med et ekte SLI HK, vet jeg ikke.

Det er kun å google litt, så finner du nok noe.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre SLi med eldre driver, denne driveren så jeg sist på XtremeSystems, ett kjapt google søk burde finne den til deg.

Denne lar deg kjøre SLi på hvilket som helst HK du vil ha, dog kun med 7xxx serien, funker ikke på nyere grafikkort.

De nyere driverne kan ikke hackes på samme måte.

Lenke til kommentar
En stor bakdel uansett hvis man må kjøre gamle drivere. Da kan man få problemer med nyere spill.

Ikke for såpass gamle kort, de har ikke fått så særlig til oppmerksomhet av Nvidia i nyere drivere så det hjelper han lite med nyere drivere egentlig.

Om jeg ikke husker feil så er den hackede driveren den som var den beste for 7xxx kortene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...