Gå til innhold

Kontor-PC til under 5 tusen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser etter en pc som er god til Musikkavspilling, filmer og evt. spilling til under 5 tusen kroner. Har aldri bygd en pc selv, og vil gjerne ha et byggesett ( det er vel billigere enn et ferdigsatt pc ? ). Har nå lest på mange sider om hva jeg burde ha, men kommer ikke frem til noe mere enn det. Har ikke sett for meg noe spesielt.

Det jeg vet er at jeg ikke trenger skjerm og tastatur. Har dette fra før, så dette trenger ikke å taes med i budsjettet.

Kan da noen komme med det beste tilbudet til en KontorPC som kan gjøre "alt". Det hadde vert fint om noen kunne ha funnet ut noe, jeg er ikke glup i pc så derfor trenger jeg hjelp

Hvis det er noe dere lurer på er det bare å si i fra

Takk på forhold!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac mini er sikkert en fin pc det, men om du er ute etter en vanlig PC så kan jeg anbefale dette oppsettet:

Kabinett

Strømforsyning

Harddisk

Cpu

hovedkort

Dvd brenner

Ram

Skjermkort

En god multimedia/kontor pc, til en pris av 4383,- kr, men pakken mangler Windows, vet ikke om du har det fra før av, eventuelt kan du gå for linux

Fordelem med å kjøpe pcen i deler i forhold til å kjøpe ferdig bygget er at man kan så å si velge veldig mye selv og har veldig store oppgraderings muligheter i etter tid, mange av de ferdig byggede fra HP, Pacard Bell, etc... har ofte rare kabinett og Hardware løsninger, som ikke egner seg til en senere oppgradering.

Enste som jeg anbefaler når man skal kjøpe ferdig bygget pc fra, er nettbutikker som Komplett, netshop, mamoz etc, Disse pcene har man store valg og oppgraderings muligherer siden de blir bygget etter ditt ønske, og pcene blir ofte bygget for hånd av butikken.

Eventuel om oppsette skulle bli litt overkant kan du alltid se litt her Pakkeløsninger fra komplett.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Dette oppsettet som du super_1990 har suttet sammen så veldig bra ut, er egentlig ikke noe god på pc. Men hvis jeg ikke kommer over noe annet går jeg før dette oppsettet du hadde laget ;)

Takk

Endret av Stefo
Lenke til kommentar

Har vært kontorrotte en del år, det en legger vekt på ved en kontor pc er støy. Dette vil si at jeg er skeptiksk til skjermkortet, og muligen til cpu cooler, vet ikke hvor mye den støyer.

her vil jeg klart velge et 780 g chipsett med integrert gpu uten vifter hk med 780 g.

Vidre vil jeg betille 2 stk av Disse bytt ut den vifta som er i kabinettet med 1 av disse samt legg ogå inn den andre.

cluet med en støysvak pc er ingen småe vifter og ikke turtall over 1200 rpm.

er om sagt noe uikker på box kjøleren der, men av det jeg har lest er den ikke så værst.

Det integrerte skjermkoretet akselrerer video fint, du bør også vurdere om du ønsker å koble til tv, i såfall er hdmi greit å ha.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...