SirAmp Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Bildet er så og si ubehandlet, kun konvertert fra RAW, justert litt hvitbalanse, croppet og resizet for BK. Blender: f/4,5 f: 42mm iso: 400 lukker: 0,60 blits: ETTL + 1 1/3, bouncet i taket hva bør jeg passe på neste gang? Endret 7. februar 2009 av SirAmp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Er ikke noen ekspert på portrett så det ser stort sett greit ut for meg, men skyggen på høyre side trekker en del ned. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Tror du trenger litt oppskarping. Og jeg tror en crop med mer av puppene og mindre av veggen ville vært bedre.. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Skarpheten sitter ikke helt og skyggene bak henne trekker litt ned. Hun trenger ikke stå så nærme veggen + en reflektor av ett eller annet slag for å jevne ut skyggene kan fikse skygge-problemet. Pen jente, men jeg er litt usikker på utsnittet -hun er på en måte litt for nærme eller litt for langt ifra. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Takk for gode tilbakemeldinger, men kan noen presisere hva dere mener med skarpheten? lurer på om det kan ha skjedd IFBM resizing og konvertering til png, hva kan jeg ha gjort galt? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Du kan bruke unsharp mask i photoshop, eller sharpening (eller noe sånt) i gimp.. Den skyggen skaper også en slags uklar del.. Tror det bidrar litt. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hvis du har mistet skarphet ved resize kan du skarpe det opp før du lagrer det for web. Det fins mange metoder, men jeg kjenner bare til et par som er i Photoshop. Enten unsharp mask, eller high pass. Det fins mandre måter å gjøre det på, men disse funker fint og er forholdsvis kjapt og enkelt å utføre. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Ok, takk for tipset, skal prøve det neste gang. Endret 7. februar 2009 av SirAmp Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 for min del ser det nesten ut som at fokus-punktet sitter feil sted. Det ser ut som at det sitter på håret, og ikke ansikt. (Kan jo hende at det er skjermen jeg bruker nå da.) bruker du automatisk eller manuell fokusfunksjon? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Automatisk fokus, og fokus er på ansiktet (venstre øye om jeg ikke husker feil) Sitter og sammenligner råfila og versjonen jeg har lagt ut her nå, og konverteringen har ødelagt den så mye at det er nesten helt håpløst. 1024 på lengste side er rett og slett for lite. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Automatisk fokus, og fokus er på ansiktet (venstre øye om jeg ikke husker feil) Sitter og sammenligner råfila og versjonen jeg har lagt ut her nå, og konverteringen har ødelagt den så mye at det er nesten helt håpløst. 1024 på lengste side er rett og slett for lite. 1024 er ikke lite. Jeg tar jo å resizer til 800 på høyeste site uansett hvor lang bredden er. http://flickr.com/photos/zodz/3188689176/sizes/o/ Modellen burde ha stått lenger unna veggen slik at skyggen ikke hadde kommet med. Og du burde ha tatt bilde i portrett format slik at bilde ikke hadde fjernet halvprten av puppene. Ellers er det en pen og søt modell^^ Lyset kommenterer jeg ikke nå da jeg sitter på en grufull skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå