Lurifaksen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Strømmen gikk et par ganger her om dagen, og etter det gikk det plutselig ikke an å gå inn på noen mapper på min eksterne WD 500GB disk. Jeg tok så å kjørte scandisk med automatisk fiksing av feil etc (IKKE lurt!), og det tok sikkert 5 timer - noe som tyder på at den virkelig har rotet med disken. Men når den var ferdig var det plutselig mulig å bla gjennom alle kataloger og alt så ut til å fungere. Men så hører jeg på en mp3, og plutselig kom det en annen sang midt i mp3'en - går gjennom masse andre MP3'er og samme problemet gjelder for alle sanger. Noen sanger ser ut il å fungere, mens andre er helt andre sanger, eller bytter til en annen sang midt i. Noen videoklipp vil ikke spilles av i det hele tatt, mens andre fungerer helt fint. Alle bilder ser også ut til å fungere. Jeg gikk ut i fra at hele musikksamlingen min var ødelagt, helt til jeg i dag kopierte inn en ny sang på disken, hvor samme problem plutselig skjedde! Det pussige er at originalfilen (lagret på annen disk) har nøyaktig samme filstørrelse, lengde etc som den "korrupte" sangen. Det fikk meg til å tenke at det slett ikke er filene som er ødelagte - det er rett og slett disken som leser feil. Dvs, tabellen over hvor på disken filene er lagret er feil, og dermed henter den data i hytt og pine. Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Høres ut som en Western Digital elements????? Ja hvis det er en slik elements, så har jeg vært borti samme skiten at filer forsvant etter en standar chkdsk.... Lenke til kommentar
redmix80 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 var nylig borti dette selv Samt at omtrent alle exe og rar\zip-filer ble ødelagt Noen som har en løsning her? Eller skal jeg bare sende den inn til WD og få ny disk på garantien? Dette er og en WD Elements 500 GB. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg prøvde å få fatt i filene igjen med hjelp av GetDataBack. Såg filene som var slettet og fikke de fram igjen, men de var ubrukelige. Etter det så bare konstaterer jeg at Western Digital elements ikke blir brukt mer. Man får det man betaler for og shit happens. En annen ting er at jeg tok ut diskenog satte den i serveren. Der oppfører den seg bra.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Min disk er en Western Digital My Book Essential Edition 500GB - den gamle typen. Selve disken er tydeligvis ødelagt - noen ganger vil den ikke starte, hører bare noen svake repeterende summelyder, men etter 10 minutter pleier den å starte opp og jeg kan se alle filene. Men de aller flese er ødelagt. Prøvde å åpne ene MP3-en i Media Player Classic, men i stedet fikk jeg 30 sekunder video fra en annen fil på disken. Alle filene er på disken, med riktig filstørrelse - men innholdet i de aller fleste filene er altså "tilfeldig" byttet om rundt på disken. Kjøpte disken i 2006, men regner med reklamasjonsretten dekker dette. Disken har aldri blitt transportert så er utelukket at det skyldes fysisk påvirkninger. Endret 11. februar 2009 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Tror nok garantien bare dekker selve utstyret og ikke innholdet... Tror nok ikke selve disken er gåen, men at kontolleren har kludret det til her. Jeg brydde meg ikke å prøve med garanti da det gikk fint ann å skrive til og lese fra disken, men noen (160GB) med filmer gikk fløyten og ble orte... Jeg rev heller ut disken og den fungerer fint i serveren... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Tror nok garantien bare dekker selve utstyret og ikke innholdet...Tror nok ikke selve disken er gåen, men at kontolleren har kludret det til her. Jeg brydde meg ikke å prøve med garanti da det gikk fint ann å skrive til og lese fra disken, men noen (160GB) med filmer gikk fløyten og ble orte... Jeg rev heller ut disken og den fungerer fint i serveren... Det er jo åpenbart noe feil med "enheten" siden nesten alle filer er ødelagt, og når jeg legger innpå nye filer blir de også ødelagt. Og disken vil ikke alltid starte. Har også en følelse av at det kan være USB-kontrolleren/strømforsyningen det kan være noe feil med - dvs at selve disken fungerer, men finner ingen åpenbar måte å få ut disken fra uten å legge fra meg "spor" som gjør at jeg antagelig mister reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå