The_Mentalist Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Heisann. Sitter å prøver på en såkaldt "clean install" av Vista for første gang;O Når jeg har kommet så langt at jeg har valgt partisjon for installasjonen, får jeg feilmeldingen: "Windows is unable to find a system volume that meets the criteria for installation"... Så lang har jeg kommet fram til den forklaring at systemet trenger en "storage controller driver" (noe jeg ikke er kjent med fra XP??). Og ja, det var så langt jeg kom på egen hånd:P Noen tips, hvordan driver er det som må til? På forhånd takk for svar, mvh Simon. Har et Dfi lanparty hovedkort, og disken er seagate barracuda (SATA).. Jeg skal spørre litt lettere: Hva brukes "Driver load/Load Driver"(husker ikke rekkefølen:P) funksjonen til?? Edit: Skriveleif ;O Edit: Nytt spørsmål/omformulering ;O Endret 7. februar 2009 av The_Mentalist Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Får du valgt partisjonen? Harddisken er altså synlig fra OS'et? Isåfall er jeg ikke helt sikker på om det er driverproblematikk. Uansett, en potensiell workaround er å sette SATA kontrollerene til "compatability" eller "IDE" modus i BIOS. EDIT: eller du kan bruke vlite til å inkludere drivere til kontrolleren på en innstalasjons-CD Endret 7. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Får du valgt partisjonen? Harddisken er altså synlig fra OS'et? Isåfall er jeg ikke helt sikker på om det er driverproblematikk. Uansett, en potensiell workaround er å sette SATA kontrollerene til "compatability" eller "IDE" modus i BIOS. EDIT: eller du kan bruke vlite til å inkludere drivere til kontrolleren på en innstalasjons-CD Jeg får valgt partisjonen ja. Jeg skal prøve å se hva jeg får til i BIOS. Jeg var kanskje ikke helt klar på dette iste: Jeg har bootet fra DVD,så jeg er ikke inne i mitt forrige OS, og disken jeg prøver å installere vista på er formatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå