Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt gøy at de vinklet hele 975/965 D0 som at intel bare hadde laget en god cpu.. så bruker de en ES som gjør 700Mhz mer i 06 enn retail.. LOL

Hvis AMD greier å mekke en ES som er såpass god greier de å mekke retails som gjør det samme. At ikke de første batchene gjør det er ikke noe stress. Det kommer nok.

Skjønner ikke helt at det er vits i å gjøre noe stort nummer ut av den ES'en. Tipper mange folk får håndplukkede chiper fra Intel, uten at jeg hører noe ramaskrik fra din side på grunn av det. En score er en score, ikkeno galt i å bruke håndplukket CPU til det. Skal det plutselig være noe annerledes fordi denne var ekstremt god?

Lenke til kommentar
litt gøy at de vinklet hele 975/965 D0 som at intel bare hadde laget en god cpu.. så bruker de en ES som gjør 700Mhz mer i 06 enn retail.. LOL

Hvis AMD greier å mekke en ES som er såpass god greier de å mekke retails som gjør det samme. At ikke de første batchene gjør det er ikke noe stress. Det kommer nok.

Skjønner ikke helt at det er vits i å gjøre noe stort nummer ut av den ES'en. Tipper mange folk får håndplukkede chiper fra Intel, uten at jeg hører noe ramaskrik fra din side på grunn av det. En score er en score, ikkeno galt i å bruke håndplukket CPU til det. Skal det plutselig være noe annerledes fordi denne var ekstremt god?

jeg snakker med de som har de ALLER beste Intel cpuene daglig, disse er VESENTLIG bedre enn de andre rundt om.. hvordan har de fått tak i disse..? jo, de har kjøpt og solgt 50 retails/eser. de kommer altså ikke fra Intel direkte.

denne/de ESene som Team Finland bruker nå er helt ekstremt mye bedre enn de andre retail cpuene som er tilgjengelig. de går rett fra AMD til disse klokkerene.. jeg mener dette blir litt feil, ingen andre er jo i nærheten enda.. men, vi får se..

Lenke til kommentar
Har alltid lurt på noe; Hvorfor har industrien stoppet helt å utvikle frekvens og bare tenker på kjerner?

Fordi industrien vil ha mest mulig ytelse for minst mulig penger, og jeg antar det er slik de fikser profitt ;) Sålenge programmer har god flerkjernestøtte må du ha VELDIG mye høyere frekvens på en singlecore for å greie samme lasten. Fins nok en mer teknisk forklaring også, uten at jeg tar den på stående fot.

Lenke til kommentar
Joa men nå tenker jeg litt på med eks Intel i7 965 som kjører på 3,2 GHz på 4 cores Med litt justering får hvem som helst den til 4 GHz hvorfor kunne ikke Intel ha solgt den med 4 GHz orginalt?

fordi da må man bundle med en TRUE kjøler. ikke alle cpuene som kjører 4GHz primestabilt selv med den.

answer enough for ya?

Lenke til kommentar
Joa men nå tenker jeg litt på med eks Intel i7 965 som kjører på 3,2 GHz på 4 cores Med litt justering får hvem som helst den til 4 GHz hvorfor kunne ikke Intel ha solgt den med 4 GHz orginalt?

fordi da må man bundle med en TRUE kjøler. ikke alle cpuene som kjører 4GHz primestabilt selv med den.

answer enough for ya?

De kan jo legge med en 100% kobber cpu kjøler? + en litt kraftigere vifte?

Men dp blir det noe TG på deg? xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...