Ueland Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Trekker på smilebåndet når det erklæres "SNØKAOS" på østlandet når det har kommet 2cm snø over natta. Ser dette ut som 2cm? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nei det ser ikke ut som 2 cm men det ser ikke ut som 70 heller som er det verste jeg har målt i Mo I Rana over ei natt etterfulgt av regn. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ikke mulig å kjøre forbi (nei, jeg har ikke SUW/4WD). Jeg skjønner ikke engang hvorfor dette i det heletatt er et tema på slikt føre. Problemet til alt for mange er det at de bestandig MÅ kjøre forbi noen når de er ute å kjører. Nå om vinteren så velger jeg heller å bli noen minutter for sen på jobb, enn å kjøre forbi når det absolutt ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Trekker på smilebåndet når det erklæres "SNØKAOS" på østlandet når det har kommet 2cm snø over natta. Ser dette ut som 2cm? Et par cm fra eller til, er jo bare snø... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ingenting som er artigere enn litt snø. Går faktisk fint ann å overleve vist du ikke prøver å sette fartsrekorder på det føret. Østingene kan ikke kjøre bil, punktum. Den slags stigmatisering vil jeg ha meg frabedt, takk. Eller har du en seriøs undersøkelse du kan vise til? Kanskje noen nasjonale forskningsresultater å referere fra? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg blir så fly forbanna på alle idiotene som ruver over trafikken med de fordømte tanksene sine. Så ligger de og maser og trøkker på en stakkar med framhjulstrekk og tenker ikke et sekund på at det faktisk ikke er alle som kjører rundt i et semimilitær kjøretøy. Og ikke tro at de gidder å kjøre forbi når muligheten er der. No sir, her nytter det ikke å sette ned farten og legge seg ut på siden når det er en rett strekke, nei. Det er så trivelig å ligge i dragsuget, vet du. Så da er det bare å svinge innom første og beste bussholdeplass hvis man er interessert i å komme levende fram. For det er man jo som regel. Sett på tåkebaklyset ditt, litt musikk og vipp bakspeiet ned, og sakk farten ned til pinlig lav fart. Gjerne der hvor det er umulig å kjøre forbi. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Sett på tåkebaklyset ditt, litt musikk og vipp bakspeiet ned, og sakk farten ned til pinlig lav fart. Gjerne der hvor det er umulig å kjøre forbi. Hehe, for å terge enda mer? Jo, det er fristende, men da kjører de vel til slutt over meg med terrengbilen sin. Jeg vipper ned bakspeilet, da. Og jeg passer på å gjøre det meget demonstrativt når de ligger altfor nærme. Jeg gjør egentlig alt meget demonstrativt når jeg blir sint i trafikken. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Trekker på smilebåndet når det erklæres "SNØKAOS" på østlandet når det har kommet 2cm snø over natta. Ser dette ut som 2cm? Er det betegnelsen på snøkaos i sør? Så slik ut på verandaen for et par dager siden, var bare å måkke litt for så å kjøre som vanlig... Mengden snø har ikke så mye å si, så lenge det er brøytet litt så går det fint å kjøre, eneste som er kjipt er å få vekk snøen fra bilen, uhh... Endret 8. februar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Like morsomt hvergang dere sør i landet får litt snø. Her i trøndelag har vi det faktiskt sånn ganske ofte, dvs. vi klarer å holde oss stort sett på veiene da.. ÅÅÅ NEI! 30cm med snø, i løpet av en natt. Nå må jeg jo kjøre ekstra fort til jobben ettersom at jeg må flytte snø, før jeg får ut bilen! Som det blir sagt, kjør etter forholdene og det går dere godt... Ehm ... ah-aha .. ja: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2914438.ece Og det er like morsomt hver gang folk i nord ler av folk i sør. Tenk så kjedelig og trist vinteren her i landet hadde vært om ikke østlendinger fikk panikk hver gang vi druknet i snø? Tradisjoner <3 Ble litt forvirret av den setningen, men går utifra du mener at "vi" nordlendinger hadde hatt en kjedelig vinter om ikke østlendingene fikk panikk når de "drukner" (~15 cm) i snø. Det sagt, østlendingene blir like overraska hver vinter over at snøen kom "i år også". Klart, det er jo en betraktelig større andel av folk som kjører på veiene i sør, men de har i all hovedsak seg selv å takke ... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Før jeg diskuterer disse påstandene videre, skulle jeg gjerne visst om det finnes noen tall på om det er flere prosentmessig som kjører av veien på Østlandet enn i Nord-Norge. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hmm, da tror jeg du må grave litt. Men om du prøver for eks, snøkaos på Østlandet kontra snøkaos i Troms - så ser du fort hvilke overskrifter du får fram. Om du hadde bodd nordpå hadde nok du også vært rimelig skråsikker på at det er langtifra like mange utforkjørsler der som sør på, målt per kjøretøy. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg skal ikke grave, for det er ikke jeg som kom med påstanden :b Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hvilken påstand? Jeg kommenterte ditt innlegg, hvor jeg påpeker det velkjente faktum at det blir såkalt "snøkaos" hvert år på Østlandet grunnet "plutselig" snøfall. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 "Klart, det er jo en betraktelig større andel av folk som kjører på veiene i sør, men de har i all hovedsak seg selv å takke ..." Og da lurer jeg på om du mener prosentmessig? For hvis ikke, er det jo bare teit å si, i og med at det tross alt bor en del flere mennesker i sør enn i nord. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hvilken påstand? Jeg kommenterte ditt innlegg, hvor jeg påpeker det velkjente faktum at det blir såkalt "snøkaos" hvert år på Østlandet grunnet "plutselig" snøfall. Man kan vel si at dette ikke er begrenset til Østlandet, men heller er et fenomen som skjer i byer, dette er nemlig også veldig vanlig i Trondheim. Også der er det folk som kjører med sommerdekk de første 2-3 gangene snøen faller... Bergen, Stavanger og Kristiansand får vel ikke like mye snø. De som bor i by er vel for vant med bare veier, og kjører med kaffekoppen og avisa bretta ut på vei til jobb. Så vil ikke si at det er noe som er begrensa til østlandet. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Martine: Yupp - jeg skriver jo så i innlegget 4 hakk opp, "målt per kjøretøy". Kanskje litt upresist, så for å spesifisere mener jeg altså prosentmessing i forhold til antall innbyggere/bilister. Hvilken påstand? Jeg kommenterte ditt innlegg, hvor jeg påpeker det velkjente faktum at det blir såkalt "snøkaos" hvert år på Østlandet grunnet "plutselig" snøfall. Man kan vel si at dette ikke er begrenset til Østlandet, men heller er et fenomen som skjer i byer, dette er nemlig også veldig vanlig i Trondheim. Også der er det folk som kjører med sommerdekk de første 2-3 gangene snøen faller... Bergen, Stavanger og Kristiansand får vel ikke like mye snø. De som bor i by er vel for vant med bare veier, og kjører med kaffekoppen og avisa bretta ut på vei til jobb. Så vil ikke si at det er noe som er begrensa til østlandet. Nei, det er klart - helt med deg på den, har kjørt på vinteren både i Oslo, Trondheim, Bergen og Tromsø. Er vel bare at det er Østlandet vi hører mest fra når det laver ned .. Edit: Ble litt kluss med dobbelpost-systemet nå .. Endret 8. februar 2009 av The Stig Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Før jeg diskuterer disse påstandene videre, skulle jeg gjerne visst om det finnes noen tall på om det er flere prosentmessig som kjører av veien på Østlandet enn i Nord-Norge. Jeg har ikke noen offisiell statistikk, men jeg har enkelte ganger i Tromsø ved plutselige snøfall sett bil i grøfta gjennomsnittlig hver annen km på vei til jobb. Dersom prosentsatsen grøftekjøringer er like stor i Oslo som er ca. ti ganger så stor i folketall, burde det være en bil i grøfta i snitt hver 200 meter. Kan det passe? Er det mer eller mindre? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 En bil i grøfta for hver 200 meter har jeg ennå til gode å se, gitt =) Lenke til kommentar
MSg Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det har jeg sett; første snøfall i vinter. Kjørte fra Gjerdrum mot Oslo. Stod biler bortover hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå