Gå til innhold

Nå er det SNØKAOS igjen.. jiiz

jonlem

Anbefalte innlegg

Ville bare dele denne med dere..

Kongen forsinket av snøværet - Aftenposten

Også på E6 sørover, mellom Oslo og Østfold er det svært glatt, men da Aftenposten.nos reporter kjørte denne strekningen valgte mange bilister likevel å ligge i opp mot 100 kilometer i timen i venstre felt. Det går ikke like bra for alle og mange kjørte av veien.

Ved 12-tiden lå flere biler i grøfta mellom Ås og Vestby og det var lange køer, men det skal ikke være meldt om alvorlige personskader.

Bekreftes. Har just vært ute og kjørt mellom Vestby og Ås, og det gikk til tider i 30-40 ..men fortsatt er det enkelte dimlinger som har som mission å sette seg selv og andres liv i fare. Skamme seg skulle de!!

Og så denne da;

Flere biler av veien - Østlandets Blad

Synes jo dette er litt vittig jeg da..

Det er jo ikke rart det går galt, man burde vel ta hintet når alle andre kjører langt under 50?

Hadde bare flere forstått at det er bare å kjøre etter forholdene, så går det helst bare godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa.. Satt ni timer på Ål en gang med toget; det var spenstig. Oppdaget det ikke før etter en stund. Satt på nattoget og ante fred og ingen fare og tittet ut og så Ål. Tenkte at det var jo bra, for da var jo på rett vei og sov noen timer til. Tittet ut igjen og der var fordundre meg Ål igjen. NSB ftw!

Lenke til kommentar

Er ikke bare at folk må kjøre etter forholdene, folk må ha bilen skodd skikkelig også. Skrekkeksempelet var en som skulle fra Oslo til Kristiansand på disse dekka. Han syntes det var litt glatt ja, så min far ble ringt opp av den lokale bensinstasjonen og fikk satt på fire skikkelige vinterdekk.

post-4091-1234044408_thumb.jpg

Jepp, dette var vinterdekk en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Er ikke bare at folk må kjøre etter forholdene, folk må ha bilen skodd skikkelig også. Skrekkeksempelet var en som skulle fra Oslo til Kristiansand på disse dekka. Han syntes det var litt glatt ja, så min far ble ringt opp av den lokale bensinstasjonen og fikk satt på fire skikkelige vinterdekk.

post-4091-1234044408_thumb.jpg

Jepp, dette var vinterdekk en gang i tiden.

Er det der dekk?? Funker jo ikke på sommeren en gang :p

Lenke til kommentar

Jeg blir så fly forbanna på alle idiotene som ruver over trafikken med de fordømte tanksene sine. Så ligger de og maser og trøkker på en stakkar med framhjulstrekk og tenker ikke et sekund på at det faktisk ikke er alle som kjører rundt i et semimilitær kjøretøy. Og ikke tro at de gidder å kjøre forbi når muligheten er der. No sir, her nytter det ikke å sette ned farten og legge seg ut på siden når det er en rett strekke, nei. Det er så trivelig å ligge i dragsuget, vet du. Så da er det bare å svinge innom første og beste bussholdeplass hvis man er interessert i å komme levende fram. For det er man jo som regel.

Lenke til kommentar

"Avstand", hva er det?

Går det virkelig an å skli inn i noen hvis den foran bråbremser, sier du?

Kan man unngå store person- og materielle skader hvis man bare bruker hodet og holder avstand, altså?

Kommer jeg virkelig ikke fram noe raskere selv om jeg ligger oppi baken på den foran og maser hele veien?

Dette var nytt for meg.

Hilsen Ola og Kari Nordmann. Mest Ola.

Lenke til kommentar

Det jeg liker best med snøkaos er når det er oppoverbakke med tett trafikk i begge retninger så stopper en stakkar jævel midt i bakken og blinker til venstre for der skal han inn, da er kaoset komplett.

Men fra spøk til revolver, når det kommer til dagens biler så syr de puter under armene på sjåførene, vi har ABS, ESP og AWD.

De færreste vet hvordan man skal håndtere bilen når disse systemene ikke strekker til, man er vandt til at det går fremover når man gir gass og stopper når man bremser men slik er det ikke når det er blankpolert nullføre og omtrent bare bilister med piggfrie dekk.

Og dette er noe som har komplett tatt av det siste 10året, veiene var ikke så glatte den gangen folk kjørte med piggdekk men så lenge all biltrafikken gjør det curlingspillere gjør med kosten sin forran steinen blir det såpeglatt av ellers normalt snøvær.

Lenke til kommentar

Det er slett ikke vanskelige å få på om man tar de på før man står i grøfta for da er de alt annet en enkle når halve dekket er begravet i sne.

Kanskje det var bilberging man skullekjøpe aksjer i, de har jo en lysende fremtid etterhvert som teknologien og holdningene til trafikksikkerhet vinterstid går fremover.

Lenke til kommentar
Slike har jeg liggende bak i bilen for tilfeller som det er på østlandet i dag.

Fungerer hver gang.

t2noprobm.jpg

Hæhæ, vet du.. sånne har jeg prøvd nå i kveld. Kjøpte dem (eller noe liknende) på Biltema for et par år siden, og de har ligget i bagasjerommet hele vinteren siden.

MEN når jeg nå i kveld faktisk trengte dem for å komme opp til huset her, så sleit jeg som bare rakkern!

Er 99% sikker på at de er for små :p

Seff, jeg har ikke prøvd dem før, så det kan være meg det er noe galt med, men uansett hvordan jeg snudde og vendte på det så fikk jeg dem ikke til å rekke ordentlig rundt, fikk dem bare sånn halvveis på.

Nå har jeg ganske store størrelser på skoene, så det kan hende de er laget for litt mindre saker ;)

Jeg kom opp til slutt allikevel da ;)

Lenke til kommentar

Like morsomt hvergang dere sør i landet får litt snø. Her i trøndelag har vi det faktiskt sånn ganske ofte, dvs. vi klarer å holde oss stort sett på veiene da.. ÅÅÅ NEI! 30cm med snø, i løpet av en natt. Nå må jeg jo kjøre ekstra fort til jobben ettersom at jeg må flytte snø, før jeg får ut bilen! Som det blir sagt, kjør etter forholdene og det går dere godt...

Lenke til kommentar

Neida, vinteren er jo morsom uansett, nevner i fleng; slalom, skøyter, innendørs fotball, kaste snøball på dama når hun står med ryggen til (myk en i nakken selvfølgelig, ikke noen isklump i bakhodet.) Men det var vel det hele.. takk for klimaendringene, nå har vi nesten ikke snø her.. bare akkurat nok. Morsomhetene starter jo først når det blir varmere og det kommer regn... det hærlige slafseføret... hvem kan ikke elske det :\ . Spesielt jeg som presterte å gå med crocs'ene hjem fra jobb her om kvelden. Tenkte vel, bah det snør vel ikke i natt uansett.. hvor feil kan man ta.. har jo flere par sko, men måtte jo ha med crocs'ene tilbake på jobben, merka ikke snøens/slafseføret før jeg sto med begge bena godt plantet i det.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...