rmacvest Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hei er nybegynner på linux Har lagdt inn ubuntu den siste versionen med wine og andre små programmer. etter jeg har lagt innet programmet ventrilo i wine så eneste den spørr om nå er codec for msgsm6.10 jeg har vært på nette og søkt. der skulle jeg legge inn msgsm32.acm i system og system 32 katalogen og skrive msacm.msgsm610=msgsm32.acm i system.ini fila og ennå spør programmet etter codecet, ja jeg har restartet. men kan det være pga. jeg la inn ventrilo først?? men jeg har prøvd å avinstallere dette programmet i wine men den ble aldri borte. Hilsen Rune Lenke til kommentar
Smif Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=9832 Se f.eks under "HOWTO" litt nede på siden... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) "You must place a copy of msgsm32.acm in ~/.wine/drive_c/windows/system for Ventrilo to work. This file can either be obtained from an existing Windows installation (C:\WINDOWS\System32), or it can be downloaded from Filefront (recommended) or Driverguide(free registration required). Edit ~/.wine/drive_c/windows/system.ini and add the following under the drivers32 section: MSACM.msgsm610=msgsm32.acm Set winecfg audio settings to use ALSA, choose emulation for the acceleration, and tick the driver emulation box." http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...TestingId=30691 Pass på at du legger informasjonen i riktig fil og under riktig seksjon, samt at du skriver det riktig. Linux er ikke case-insensitive. Pass også på at du har riktige innstillinger i Wine (se siste setning i sitatet). Gjør du det riktig skal det fungere Vel og merke GSM kodeken. De andre er litt så som så, og Push To Talk fungerer ikke når Vent/Wine ikke er i forkus. Endret 7. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Jeg har fulgt alt det der men ennå fungerte det ikke. f.eks. skype linux version måtte jeg sette til intel lyd oppsett og ikke alsa. men det er jo ikke noe med codecet å gjøre. hvis ikke codecet fungere, uten om at jeg har riktig lydkort i wine for å få codecet til å fungere. eller fungere wine som gamle windows att jeg må f.eks. sette system/ forann msgsm32.acm Endret 7. februar 2009 av rmacvest Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Du er sikker på at du har fått lastet ned riktig .dll fil og at den er blitt lagt i riktig mappe? Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) jeg fikk det til nå, måtte fjerne ventrilo fra regedit og mappa og installere den på nytt. jeg fikk ikke lov å avinstallere den. takk for hjelpen, jeg hadde ihvertfall ikke gjordt noe feil hehe Endret 7. februar 2009 av rmacvest Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Hehe, bra du fikk det til da! Kan du kanskje endre trådtittelen til "wine + ventilio problemer - finner ikke codecs" eller lignende? Få med ventrilo ihvertfall, blir litt mer beskrivende da EDIT: det gjør du ved å endre førsteposten sin "tittel" Endret 7. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå