Gå til innhold

Intel Core 2 Quad 9550 stock kjøler vil ikke sitte fast!

Anbefalte innlegg

Holder på å montere en ny pc nå, med et MSI X48C Platinum hovedkort, og Quad Q9550 cpu. Stock kjøler vil ikke sitte fast i hullene på hovedkortet. Pluggene spretter opp når jeg skal sette i den siste, selv om pluggene er helt igjennom og låst. Etter å ha forsøkt en stund, vil en av pluggene ikke i, og hovedkortet har fått mye juling. Begynner å bli desperat. Noen som har en løsning her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fest pluggene diagonalt, og dobbeltforsikre deg om at du bruker låseanordningen riktig. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt ny kjøler. Det er tydeligvis vanskeligere å lage en allright festeanordning enn det er å lage prosessorer med transistorer som er mindre enn lysets bølgelengde, og som kan gjøre milliarder av operasjoner pr. sekund ...

Lenke til kommentar

er heller ikke særlig imponert over den festeløsningen de bruker, har enda ikke opplevd at driten vil sitte på første eller andre forsøk for dendel selvom følger anvisningen i håp om ikke bruke en levealder på driten som forige gang.

som hardrock_ram sa, det er tydligvis enklere lage en prosessor som kan gjøre en milliard oprasjoner pr sekund enn en kjøler med 4 klips som faktisk henger bra

Lenke til kommentar

Du burde bytte den ut ja... Pushpin skrammelet har en tendens til å svikte ganske fort og folk har opplevd at kjøleren mister kontakt og CPUen skyter tempen sin iværet.

Bare dra å let opp en effektiv kjøler med bakplate og fjærbelastede skruer så har du løst problemet ditt en gang for alle.

For de faller ikke ut over tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...