Kenneth Solfjeld Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Holder på å montere en ny pc nå, med et MSI X48C Platinum hovedkort, og Quad Q9550 cpu. Stock kjøler vil ikke sitte fast i hullene på hovedkortet. Pluggene spretter opp når jeg skal sette i den siste, selv om pluggene er helt igjennom og låst. Etter å ha forsøkt en stund, vil en av pluggene ikke i, og hovedkortet har fått mye juling. Begynner å bli desperat. Noen som har en løsning her? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 fest pluggene diagonalt, og dobbeltforsikre deg om at du bruker låseanordningen riktig. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt ny kjøler. Det er tydeligvis vanskeligere å lage en allright festeanordning enn det er å lage prosessorer med transistorer som er mindre enn lysets bølgelengde, og som kan gjøre milliarder av operasjoner pr. sekund ... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 er heller ikke særlig imponert over den festeløsningen de bruker, har enda ikke opplevd at driten vil sitte på første eller andre forsøk for dendel selvom følger anvisningen i håp om ikke bruke en levealder på driten som forige gang. som hardrock_ram sa, det er tydligvis enklere lage en prosessor som kan gjøre en milliard oprasjoner pr sekund enn en kjøler med 4 klips som faktisk henger bra Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Den ene pluggen er låst, men spratt opp, noe som fører til at det ikke går å få den ned i hullet igjen.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Fikk alle pluggene til å sitte. Men hvis jeg forsøker å låse pluggene, spretter de ut! Men kjøleren ser ut til å sitte. Blir uansett nødt til å kjøpe ny kjøler. Ikke safe å kjøre med kjøler som ikke vil låses. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hva mener du med å låse pluggene? pluggene skal bare trykkes rett ned, ikke vris... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Det er når jeg trykker dem ned, at de spretter ut. De spretter ut selv om ekspansjonspluggene er helt ute (låst). Føler at de kan sprette ut når som helst. Har ikke vridd dem. Endret 7. februar 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Du burde bytte den ut ja... Pushpin skrammelet har en tendens til å svikte ganske fort og folk har opplevd at kjøleren mister kontakt og CPUen skyter tempen sin iværet. Bare dra å let opp en effektiv kjøler med bakplate og fjærbelastede skruer så har du løst problemet ditt en gang for alle. For de faller ikke ut over tid! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Fikk omsider trykket ned alle pluggene uten at pluggene spretter ut. Men jeg stoler ikke på dette her, så jeg gjør som 007CD sier. Stikker å får meg kjøler med skikkelig festeanordning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå