jonia Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Heisann! Lurte på om det finnes vanlige DVD spillere (altså ikke på data'n)som støtter vanlig mpeg format. Slik som musikkvideoer du kan laste ned fra nettet. Har forsøkt å teste med noen forskjellige DVD spillere kamerater har, men har ikke fått det til å virke. Spilleren har funnet filene, men kan ikke spille dem av. Er det ikke litt merkelig at DVD spillere som i dag støtter mp3 og vcd, ikke også støtter vanlig gammeldags mpeg? Har nemlig over 60 CD'er med musikkvideoer i mpeg format, litt kjipt å måtte omgjøre alle dem til vcd for å spille dem av i en DVD spiller. Det er jo litt tungvint å bruke pc'en også, selv om jeg jo har tv-utgang på maskinen. Noen som vet noe?? mvh jonia Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Pioneerspillere skal vel i alminnelighet være ganske gode til det, du kan ta en titt på oversikten over dvd spillere på http://www.vcdhelp.com - der står en hel drøss av folks erfaringer med spillerene osv Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg har en cyberhome dvd spiller fra komplett den spiller alt (x)vcd,(x)svcd,mp3... har optisk lyd utgang..... Den bråker litt men ellers ok koster bare ca 1600.- Skal du ha konge spiller så tror jeg pioneer 444 er tingen. Jeg gadd ikke å hive i så mye spenn d kommer sikkert nytt film format snart eller spillerene kommer med divx støtte de har jo begynt med mp3 så `n veit aldri... Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 DVD-spillere som støtter VCD støtter MPEG1 format, men det er begrensninger på bitrate og oppløsning... Mange (typisk billige spillere fra kinesisktalende land) kan dog spille filer som ligger utenfor spesifikasjonene. [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-01-19 22:50 ] Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Quote: Mange (typisk billige spillere fra kinesisktalende land)kan dog spille filer som ligger utenfor spesifikasjonene.[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-01-19 22:50 ] Tenker du da på Kina? :wink: er vel ikke kinesisk de snakker i hele Asia.. :wink: Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Hvis du brenner ut musikkvideoene som VCD'er så skal det fungere (virker bra hos meg i alle fall). Med riktig program skal du også kunne lage menyer :smile: Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Jeg har vært borti et par DVD spillere som er veldig kresne på CD/DVD plater. Den nekter å spille av brente/uorginal CD'er. Dersom du skal kjøpe en DVD-spiller, sjekk at den kan lese VCD/HVCD og at den kan lese CD-R og CD-RW. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-01-22 22:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå