RamGuy Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg har vært den lykkelige eier av et Auzentech Prelude i rundt 1.5mnd nå, og må si meg godt fornøyd med lydkortet! Auzen har vært litt trege til å svare på mail, men når de først svarer sender de meg nye driver pakker som ikke ligger på nettsidene deres osv.. (kan vell stille spørsmålstegn med hvorfor driver pakken på nettsiden deres er utdatert om de har en ny RC8.1 pakke liggende? Menmen, så skaffer jeg meg et Sennheiser PC 350 headsett som fungerer strålende når det kommer til lyd, men det var litt verre med mikrofonen. For den får jeg ikke lyd på uansett hva jeg gjør? Det var i en liten periode hvor jeg kunne klare å presse bittelitt lyd ut av den om jeg pøste mikrofonen på 100% og aktiverte Mic Boost, men all lyden du hørte var jo av grusomt dårlig kvalitet. Så leser jeg rundt på nettet og finner ut at Mic-inngangen på Prelude faktisk er mer eller mindre ikke-fungerende? Dette har visst ikke noe med et defekt kort å gjøre, men rett og slett det at den ikke fungerer på noen Prelude kort, Auzen selv har sagt i over 1år at dette skal bli fikset med en driver oppdatering, men de ser ikke ut til å lykkes med dette? Dette er jo en gedigen skuffelse selvfølgelig da jeg tok dette som en selvfølge at mikrofon inngangen skulle fungere? Da må jeg se meg om etter et nytt lydkort, ettersom Auzen sel v sier at dette ikke er noe defekt kort, men rett og slett et problem / svakhet med samtlige Prelude kort? Hvilke krav har du i en slik situasjon? Saken er jo at Mic-inngangen fungerer jo rett og slett ikke? Da har man vell krav på et nytt lydkort, eventuelt pengene tilbake? Saken er jo at et nytt Prelude kort ikke vil hjelpe i det hele tatt, samtidig som NetonNet ikke har noen alternative lydkort som er i nærheten av å være tilfredsstillende? Utvalget deres av lydkort er jo rett og slett svakt, om vi ser bort ifra at de faktisk er en av få som fører Auzen (som er eneste grunnen til at jeg ikke skaffet lydkort via jobben, da vi ikke fører Auzen) Hvilke krav har jeg i en slik situasjon? Vet jo at man ikke uten videre kan heve kjøpet og kreve pengene tilbake, men det er jo slik at når det rett og slett er en feil med en vare (kan vell si at en ikke-fungerende mikrofon inngang er en feil / mangel ved en vare) så får du jo gjerne velge deg et annet tilsvarende produkt fra butikken sitt sortiment, og da eventuelt betale mellomlegg om du velger noe som er dyrere. Men hva når butikken strengt tatt ikke har noe som er tilsvarende? Kan forøvrig nevne at jeg har testet headsettet på SoundMax X-Fi lydkortet som fulgte med mitt Rampage II Extreme, samt testet det på min bærbare (som forøvrig har et latterlig dårlig lydkort, som de fleste bærbare dessverre har) og der fungerer mikrofonen mer eller mindre strålende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå