Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes-Benz E-Klasse - MB 420t, en fallgruve?

Anbefalte innlegg

Sitter og sliter med å finne en bruktbil jeg virkelig har lyst på, og kommer så over denne. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Er dette en stoooor fallgruve? Sunn fornuft tilsier at det er en gammel bil til alt for mange penger, spesielt med tanke på ryktet denne MB-modellen har med rust.

Hvordan avdekker man om det er rust i taket? Rive ned innertaket?

Håper på mange konstruktive svar her.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ganske lang erfaring med M-B og jeg kan ikke si at jeg kjenner elektriske problemer i noen større grad på disse bilene?

Noen som har noe konkret å komme med? Eller er det kun en generell oppfatning?

Motoren er bunnsolid og er veldig driftsikre.

Rust kan være et problem, men sjekker du godt før du kjøper bilen (ved hengsler bakluke, under gummilister på døra, i hjulbuer, falsekant på panser, rundt takluke, gripelist bakluke, falsekanter på bakluke, fenderlistene på dørene.)

Som nevnt tidligere i tråden så pleier biler av denne typen å være tatt ekstra godt vare på.

Lenke til kommentar
Jeg har ganske lang erfaring med M-B og jeg kan ikke si at jeg kjenner elektriske problemer i noen større grad på disse bilene?

Noen som har noe konkret å komme med? Eller er det kun en generell oppfatning?

Motoren er bunnsolid og er veldig driftsikre.

Rust kan være et problem, men sjekker du godt før du kjøper bilen (ved hengsler bakluke, under gummilister på døra, i hjulbuer, falsekant på panser, rundt takluke, gripelist bakluke, falsekanter på bakluke, fenderlistene på dørene.)

Som nevnt tidligere i tråden så pleier biler av denne typen å være tatt ekstra godt vare på.

Var vel lekkasje i takluka som kom inn i noe elektronikk, som var problemet til en jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Det har ihvertfall ikke vært en gjengangerfeil.

Jeg har tidligere vært borte i problemer med soltaksramma og wiretrekket, men har aldri vært borte i lekkasjer.

Men det beste er å få tatt en NAF-test på bilen, så slipper du noe problem. Eventuelt så fikk du også tidligere en bruktbilgaranti fra IF om du fikk sjekket den av et "IF-autorisert" verksted. ( http://www.if.no/web/no/private.nsf/nofram...125714E0048078D )

edit : Jeg synes det er dumt å trekke fram en enkeltsak som "bevis" på elektriske problemer...

Endret av Hachon
Lenke til kommentar
Det har ihvertfall ikke vært en gjengangerfeil.

Jeg har tidligere vært borte i problemer med soltaksramma og wiretrekket, men har aldri vært borte i lekkasjer.

Men det beste er å få tatt en NAF-test på bilen, så slipper du noe problem. Eventuelt så fikk du også tidligere en bruktbilgaranti fra IF om du fikk sjekket den av et "IF-autorisert" verksted. ( http://www.if.no/web/no/private.nsf/nofram...125714E0048078D )

edit : Jeg synes det er dumt å trekke fram en enkeltsak som "bevis" på elektriske problemer...

Mulig det var den feilen du sa. Sannsynligvis er dette en feil som er felles for alle W210(?).

Lenke til kommentar

Skal mye til for at alle bilene i en modellserie er utsatt for samme feil, men wiretrekk og soltaksramme var en gjenganger på en årsmodell (husker ikke helt eksakt), men de fleste av disse ble reparert på garanti, men man merker jo fort om det ikke reparert for takluka vil jo ikke fungere normalt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...