Gå til innhold

Bærbar underholdningsPC - 10-12.000kr?

Anbefalte innlegg

Skal ha en bærbar PC som for det meste skal brukes til TV, film, musikk osv. Samt surfing, litt kontorarbeid etc.

Den kommer nok til å være ganske stasjonær, og siden den skal brukes til å se TV og film, ønsker jeg minst 17".

Bluetooth og bra lydkort/integrerte høytalere er et must.

Blu-Ray og full-HD panel er et pluss.

Bør kunne kjøpes på komplett eller MPX, da jeg får litt rabatt der.

Tips til beste kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en Macbook, men det er meg. Der får du omtrent alt du ønsker deg for en grei penge og har en maskin som holder lenge. Har selv fire macer hjemme, og planlegger flere.

Endret av MSg
Lenke til kommentar
Skal ha en bærbar PC som for det meste skal brukes til TV, film, musikk osv. Samt surfing, litt kontorarbeid etc.

Den kommer nok til å være ganske stasjonær, og siden den skal brukes til å se TV og film, ønsker jeg minst 17".

Bluetooth og bra lydkort/integrerte høytalere er et must.

Blu-Ray og full-HD panel er et pluss.

Bør kunne kjøpes på komplett eller MPX, da jeg får litt rabatt der.

Tips til beste kjøp.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428849

http://www.hardware.no/artikler/hp_hdx_18/67226

Den fåes billigere, enn hos Komplett.no

Har ikke brukt den selv, men lest endel om den og synes den passer til din beskrivelse

Edit: Finnes også i 16" utgave, vurderer den selv. Bare en harddisk og litt svakere prossessor er forskjellen itillegg til størrelse på skjerm

Endret av Tom Ames
Lenke til kommentar

Enig ang. servicen til Spaceworld. Men ville aldri kjøpt Acermaskiner; de jeg kjenner som har hatt Acer har hatt tull med samtlige maskiner de har hatt. Dårlig bygget og det er en del feil med dem; batterier som ikke fungerer skikkelig, tastatur som knirker og så ikke fungerer, trackpad som slutter å fungere etc.

Lenke til kommentar
Enig ang. servicen til Spaceworld. Men ville aldri kjøpt Acermaskiner; de jeg kjenner som har hatt Acer har hatt tull med samtlige maskiner de har hatt. Dårlig bygget og det er en del feil med dem; batterier som ikke fungerer skikkelig, tastatur som knirker og så ikke fungerer, trackpad som slutter å fungere etc.

Hmm... Jeg mener Acer er de desidert beste.

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt på Dell sine bærbaren evt HP sine. De ser meget litt stilige ut og er ganske brae i samme slengen. Syns acer bærbarene så stygge ut.

17'' Dell maskin

Synes Dell blir endel dyrere, når man plotter inn samme spesifikasjonene som Acer, HP og andre sine tilsvarende modeller .... eller setter jeg opp helt feil på Dell sin side?

Lenke til kommentar

Det kommer jo ann på hva du velger, bedriftsserien til Dell er noe av det bedre som er å få tak i.

Likeså er det noen serier fra Acer som duger.

Som et eksempel er HP pavillion er det verste jeg kommer på i farta, men HP compaq er mye bedre.

10 sek research

18" i fullHD, kan jo være greit til underholdning og film.

Kunne vært Intel 5300 trådløstkort, BluRay, uten windowslisens, DDR3, DVB-T'en kunne vært mpeg4 så den hadde fungert i Norge osv. du skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Kunne vært Intel 5300 trådløstkort, BluRay, uten windowslisens, DDR3, DVB-T'en kunne vært mpeg4 så den hadde fungert i Norge osv. du skjønner poenget.

Kan ikke si jeg skjønner så mye av det nei.. :p

Har sett litt på den Acer'en som det ble linka til lenger oppe. Tror kanskje det blir den.

Selv har jeg god erfaring med Acer, men kjenner et par som har hatt litt problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...