Gå til innhold

Problemer med min splitter nye flat-tv og HDMI! Halp!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kobla opp min nye Toshiba 42" Regza FULL-HD til min stasjonære via en DVI-til-HDMI overgang, men når jeg velger rett HDMI-kanal så kommer det ikke noe bilde! Jeg har prøvd både xbox og playstation med HDMI og dette fungerte helt normalt. Så prøvde jeg samboerens MacBook Pro og en venns stasjonære med HD4870 (eller noe sånt) og begge disse fungerte straks med den overgangen jeg fikk med kortet mitt. Hva kan være galt?

Skjermkortet har fungert som normalt helt siden jeg har kjøpt det, men har ikke prøvd HDMI med det før.

Takk for alle svar! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du brukte dvi kontakten på en annen skjerm før som fungerte ?

siden mange dvi kontakter er både analoge og digital så kan det høres ut som om du ikke får ut det digitale signalet.

spørsmålet blir da om skjermkortet faktisk sender ut digitale signaler ?

hvis du ikke har gjort det så bør du prøve en annen skjerm med dvi tilkobling.

HDMI er som kjent bare digital mens DVI har også de analog signalene fra VGA.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Benytter du samme utgang på skjermkortet til din vanlige skjerm? Og nå bare har bytta kabel? Om så, la tven stå koblet til slik du har det nå, og restart PC'en din.

Om du har flere utganger på pcen din og benytter utgang 2 nå til tv, så må du aktivere denne i skjermkortdriverinnstillingene :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge DVI-utgangene mot tv'en og skjermen, begge fungerer for skjermen, men ingen fungerer mot HDMI på tv'en min. Jeg har prøvd å restarta dataen flere ganger, med begge utganger, men det kommer fortsatt ikke opp noe signal på HDMI-kanalen på tv'en.. Kortet heter jo HD2900PRO, så en skulle tro at det skal fungere uansett utgang?

Lenke til kommentar

Ha BÅDE pc-skjermen og TV-skjermen koblet til samtidig. Installer catalyst control centre og se hva som kommer opp der under display properties. Der skal det stå 2 skjermer tilkoblet, klikk på "2" og velg "extend desktop" om du får opp spørsmål om det. Sett så riktig oppløsning for denne skjermen, 1920x1080 60hz.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den metoden også, en venn av meg kjører systemet sitt på samme måte. Men det kom ikke noe signal opp på HDMI-kanalen etter at jeg har lagt til utvidet skrivebord :-S

Snakka med noen på jobben ang. dette med tilkobling av HDMI fra data, og det skal i følge dem komme opp bildet tvert du kobler inn kabelen. Jeg har brukt catalyst til hele greia, da driverne fulgte med skjermkortet. Har oppdatert og installert alle tileggspakker som ligger på driver sidene til Catalyst også.

Det virker som at jeg har støtt på en problemstilling her da? :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...