Gå til innhold

BK: Ising i berget

Larsenio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brrrrrr. :cry: At du orker å gå ut i kulda og blåsten,sier jo litt om hvor ivrig du er !Samtidig som du får motiver som vi bare kan drømme om her på Vestlandet,her renner vannet av igjen så fort det har slått opp på bergene. :grin:

Må si at dette satt umiddelbart,du har kommet deg enda lenger ned i terrenget og fylt bildet med en fin forgrunn,som jo også er motivet.

Skal ikke engang spørre om original,hadde fin effekt med sephiafargen.

det blir tommelen opp fra meg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var jo hyggelig lesing:) Jo, det var et sånt nydelig lys ute idag at jeg bare måtte ut å ta bilder. Og det var jo et motiv jeg ikke ser så ofte ved vår kyst..

Skal ikke legge ut originalen, men her er en link til et lignende bilde jeg tok i samme serien, som viser litt mer det naturlige lyset og fargene på en annen måte. Vet ikke om det er lov å linke slik jeg gjorde nå, men skal fjerne om jeg får beskjed om det :ph34r: Før man trykker på linken kan jeg jo si at det er på Flickr.

Lenke til kommentar

Du har funnet et flott motiv og komposisjonen er god! Skulle jeg prike på noe, ville jeg foreslå å ta med litt mindre av himmelen siden den uansett er temmelig pregløs. Da får du også horisonten litt lenger vekk fra midten av bildet, noe jeg tror ville være en fordel.

Sepiafargen synes jeg ikke bidrar med noe positivt. Jeg likte fargene mye bedre på det andre bildet du linket til.

Lenke til kommentar

Interessant bildebehandling du har valgt på bildet. I tillegg til at du får et gammeldags preg på bildet, så blir det nesten litt abstrakt.

Det skal ikke være noe problem til å linke til et bilde når det er snakk om et bilde som ikke det skal kommenteres på, men er kun ment som tilleggsinformasjon. Men nå var vel egenlig det bildet så bra at det burde fått en egen tråd ? :hmm:

Tom

Lenke til kommentar
Interessant bildebehandling du har valgt på bildet. I tillegg til at du får et gammeldags preg på bildet, så blir det nesten litt abstrakt.

Det skal ikke være noe problem til å linke til et bilde når det er snakk om et bilde som ikke det skal kommenteres på, men er kun ment som tilleggsinformasjon. Men nå var vel egenlig det bildet så bra at det burde fått en egen tråd ? :hmm:

Tom

Synes jeg og,(linken åltså)selv om vi ikke skal kommentere det. :whistle:

Lenke til kommentar

Men jeg kan vel ta med en ny-justert versjon avmotive som er til kritikk.

Her har jeg beholdt stort sett alt originalt, kun justert kurvene litt og fått et skarpere bilde, croppet som på oppfordring fra -trygve.

Bedre enn "sepia"?

Edit: glemte å legge bildet til posten :blush:

post-179066-1234027712_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

:p Kan være greit å ha et bilde å se på,ja.

Tja,det VAR jo neten sephia i utgangspunktet,nydelige pasteller,et herlig motiv.

Det med himmelen,tenkte jeg på i det første bildet,men synes det var pirk,så lenge bakgrunnen er så langt unna vinner du ikke særlig dybde med å kutte oppe.

Men det funket det her og!

Det blir ny tommel i været.

Lenke til kommentar

Takk for det, Rodswinger:)

Ja det var fine farger ute, da er jo jobben nesten gjort :thumbup: Koser meg nå når lyset endelig er slik at jeg slipper å justere meg ihjel for å ta et bilde på normalt vis..

Er såpass amatør at foreløpig syns jeg det er evig nok å forholde seg til med stativet, f/verdier lukker og hvitbalansen (Bruker forøvrig alltid 2 sekunders forsinkelse på utløseren som jo også låser speilet oppe før bildet tas.)

Men moro at du likte dèt!

Som en liten trivia kan jeg jo ta med at det er Senja i bakgrunnen. Og det gjelder hele fjellkjeden :cool:

Lenke til kommentar
Men jeg kan vel ta med en ny-justert versjon avmotive som er til kritikk.

Her har jeg beholdt stort sett alt originalt, kun justert kurvene litt og fått et skarpere bilde, croppet som på oppfordring fra -trygve.

Bedre enn "sepia"?

Ja, dette likte jeg bedre. Jeg tror det hadde blitt enda bedre med en litt varmere tone i fargene, men dette er virkelig småpirk.

Et meget bra bilde :thumbup:

Lenke til kommentar
Bedre enn "sepia"?

Ja, definitivt. Sepia-versjonen er ok den, men jeg liker dette mye bedre. Den lave sola skulpturerer flott og gir fin dybde i forgrunnen. Og for den som måtte misstenke at det var varmt pga den varme fargen på lyset så skulle isglassuren være en fin og talende kontrast. Og Senja i bakgrunnen, veldig bra. Likte at du skar bort litt av himmelen også.

Lenke til kommentar

Sepiaversjonen var jo den første, og den er god nok til at jeg fattet interesse for bildet. Men det er originalen som er det virkelig gode bildet. Flotte fargevalører og fine former slår alltid ann, også her. Rullesteinene gir en fin ro i forkanten, og gir horisonten et behagelig fundament å hvile på. Joda, dette er bra. Den frosne midtlinjen utgjør også en effekt jeg liker.

Lenke til kommentar

Sepiaversjonen hadde en smule wow-følelse som ikke det originale utgangspunktet har i samme grad synes jeg. Muligens pga litt hardt lys og den oppkavede sjøen.

Flickr-varianten var en mye bedre dokumentasjon på isingen, men her dominerte bølgespruten litt for mye.

Men som sagt, sepia-versjonen likte jeg godt.

Edit: Jeg så ikke bildet før i dag, derfor litt sen kommentar.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...