saso Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Hej, Jag försöker hitta ett bra sparkonto i norge med insättninggaranti(innskuddsgaranti) och internetbank(Nettbank). Har kollat lite på ya.no undrar om man måste ha visakortet för att kunna använda den? Finns det andra banker i norge som erbjuder samma tjänst? Tack på förhand Endret 7. februar 2009 av saso Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg har BNbank ASA, tidligere Glitnir ASA. Sparekonto med 4,55% rente og innskuddsgaranti som norsk bank opptil 2 millioner NOK. Nettbank er forøvrig gebyrfri og det er ingen begrensning på antall uttak Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Alle norske banker per i dag(Også Svenska Handelsbanken og Skandibanken - samt Fokus Bank(Danske bank) er dekket under norsk innskuddsgaranti på 2 millioner NOK. Lenke til kommentar
saso Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Tackar för svaren. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, og ang. nettbank har vel alle norske banker muligheter for det for tiden også. Lenke til kommentar
KS Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Alle norske banker er pliktig til å gi informasjon om renter etc til www.finansportalen.no. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Alle norske banker per i dag(Også Svenska Handelsbanken og Skandibanken - samt Fokus Bank(Danske bank) er dekket under norsk innskuddsgaranti på 2 millioner NOK. Jeg finner ikke Skandiabanken her. Lenke til kommentar
KS Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Skandiabanken er ikke medlem ennå Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 De er vel forhåndsgodkjent, men tar muligens enda en måned før de får medlemsskap? Trodde det var en ren rutinesak, så egentlig overrasket over at de ikke er inne ennå. Lenke til kommentar
nsl Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hej,Jag försöker hitta ett bra sparkonto i norge med insättninggaranti(innskuddsgaranti) och internetbank(Nettbank). Har kollat lite på ya.no undrar om man måste ha visakortet för att kunna använda den? Finns det andra banker i norge som erbjuder samma tjänst? Tack på förhand Hvis du skal overføre penger mellom Sverige og Norge, så vil jeg anbefale deg Nordea i begge land. Bestiller man overføring via nettbanken, så blir pengene overført i løpet av noen timer. Når du oppgir at det er kontoregulering, så blir det vel heller ikke trukket gebyr. Dessuten har du gebyrfritt uttak med Visa-kortet i hele norden. Jeg selv ferdes mye i Sverige, Danmark og Norge, og Nordea har vært en genial løsning for meg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Og jeg gjør noe av det samme med Handelsbanken i to forskjellig skandinaviske land. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Da er Skandiabanken medlem - mens "min" bank Handelsbanken står på kravene: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=540844 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå