Kristu Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Har en stuepc som står på vilemodus når den ikke er i bruk, men hver natt kl 02:15 våkner den.. Dette er plagsomt, bruker Logitech Harnmony fjernkontroll får å styre den. Siden fjenkontrollen tror PCen sover... blir det alltid noe kluss første gang jeg bruker den hver dag. Har vært på hendelseslogg å sett. her kommer det frem at MediaCenter oppdaterer TV guiden kl 02:15 på natten.. Skal den våkne av slikt? Hvordan får jeg den til å heller oppdatere guiden når pcen våkner for første gang etter dette tidspunktet? På MediaCenter fjernkontrollen er jo av/på knappen hvilemodus. Så kan ikke tenke meg at microsoft har lagt den mediaguiden slik at pcen våkner midt på natten uten å legge den tilbake i ventemodus, eller heller bare utsette det. Den føste hendelsesloggen under system er at nettverkskortet ikke klarer å fornye DHCP adressen.. men den kommer ikke før kl 02:17, så da har jeg luket ut det som en mulig synder. Har deaktivert automatiske oppdateringer på windows også.. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Gå inn i bios på maskina og deaktiver wake up on lan. Tenker nok det er der cluet ligger. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Wake-on-lan har jo ingen ting med dette å gjøre? Flytt oppdateringen av guiden til kvelden eller noe, og se om problemet løser seg. Lurer på om du også bør sjekke scheduled tasks i kontrollpanelet for å se at ikke det ligger noe der som kan boote opp maskinen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Som mistercartman sier så har wake-on-lan ikke noe med dette å gjøre. Men det er en funksjon i BIOS som man kan sette slik at PCen starter ved et bestemt tidspunkt hver dag. Mulig det har noe med dette å gjøre. Freste gjennom Media Center, men kunne ikke finne så mye om når det skal laste ned oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå