Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen våkner kl 02:15 på natten fra vilemodus

Anbefalte innlegg

Har en stuepc som står på vilemodus når den ikke er i bruk, men hver natt kl 02:15 våkner den.. Dette er plagsomt, bruker Logitech Harnmony fjernkontroll får å styre den. Siden fjenkontrollen tror PCen sover... blir det alltid noe kluss første gang jeg bruker den hver dag.

Har vært på hendelseslogg å sett. her kommer det frem at MediaCenter oppdaterer TV guiden kl 02:15 på natten.. Skal den våkne av slikt? Hvordan får jeg den til å heller oppdatere guiden når pcen våkner for første gang etter dette tidspunktet?

På MediaCenter fjernkontrollen er jo av/på knappen hvilemodus. Så kan ikke tenke meg at microsoft har lagt den mediaguiden slik at pcen våkner midt på natten uten å legge den tilbake i ventemodus, eller heller bare utsette det.

Den føste hendelsesloggen under system er at nettverkskortet ikke klarer å fornye DHCP adressen.. men den kommer ikke før kl 02:17, så da har jeg luket ut det som en mulig synder. Har deaktivert automatiske oppdateringer på windows også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som mistercartman sier så har wake-on-lan ikke noe med dette å gjøre. Men det er en funksjon i BIOS som man kan sette slik at PCen starter ved et bestemt tidspunkt hver dag. Mulig det har noe med dette å gjøre.

Freste gjennom Media Center, men kunne ikke finne så mye om når det skal laste ned oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...