Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer med Acer og reparasjon?

Anbefalte innlegg

Her om dagen ble min nylig innkjøpte Acer F-22 22" LCD-skjerm syk.

Skjermbildet flimret og det var klart at noe hadde gått heden :hrm:

Uansett, etter feilsøking opp og ned i mente var den eneste løsningen å dra innom datakjeden i Trondheim for å høre om evt. bytte eller reparasjon.

Bytte er jo selvfølgelig(?) uaktuelt, ei heller å låne en skjerm i mellomtiden, så jeg måtte pent finne meg i å vente i opptil 3 uker på at herligheten skulle bli reparert sannsynligvis ved et av Acer's sine lokale verksteder i Norge.

Så da lurer jeg på, 3 uker?? Dette er jo himla lang tid! Er det noen andre her som har erfaring med reparasjon av et Acer produkt? Ikke nødvendigvis en monitor, men hva som helst som blir reparert på et av deres verksteder.

Ønsker med dette å finne ut av om de holder seg til den reparasjonstiden de har forespeilet, og den generelle service fra deres side. Ringte også Acer for noen dager siden, men etter en 5 min. samtale med en tilsynelatende halvsovende svenske så ble jeg ikke betydelig klokere.

Edit: skriveleif

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opp til 3 uker er da ikke noe unormalt lang reparasjonstid. Du må også ta med i betraktningen at "opp til" ofte brukes for at de ikke skal love for mye og risikere å bli sittende med kunde som hyler fordi noe tar lenger tid enn forespeilet.

Halvsovende svensker er også ganske vanlig når det gjelder kundeservice. Vi har den halvsovende sorten av både svensker, nordmenn, dansker og finner der jeg jobber :p De er dog som regel ikke i flertall.

Det som kan være "feil" her er at du blir nektet låneskjerm. Nå vet jeg ikke hvorfor Datakjeden ikke ville gi deg dette, men i utgangspunktet kan du kreve låneprodukt dersom avhjelp tar mer enn 7 dager. Det finnes noen begrensninger, så uten noen grunn fra Datakjeden er det ikke mulig å si om de har loven på sin side.

Lenke til kommentar
Opp til 3 uker er da ikke noe unormalt lang reparasjonstid. Du må også ta med i betraktningen at "opp til" ofte brukes for at de ikke skal love for mye og risikere å bli sittende med kunde som hyler fordi noe tar lenger tid enn forespeilet.

Halvsovende svensker er også ganske vanlig når det gjelder kundeservice. Vi har den halvsovende sorten av både svensker, nordmenn, dansker og finner der jeg jobber :p De er dog som regel ikke i flertall.

Det som kan være "feil" her er at du blir nektet låneskjerm. Nå vet jeg ikke hvorfor Datakjeden ikke ville gi deg dette, men i utgangspunktet kan du kreve låneprodukt dersom avhjelp tar mer enn 7 dager. Det finnes noen begrensninger, så uten noen grunn fra Datakjeden er det ikke mulig å si om de har loven på sin side.

Takker for svar :)

Vel, er jo klar over den "opptil" biten, så forhåpentligvis så er jo skjerm samt humør tilbake om en drøy uke. Men erfaringsmessig så har reparasjoner av ymse slag stort sett alltid tatt lengre tid enn det jeg har blitt forespeilet i utgangspunktet, derfor en viss skepsis også i dette tilfelle.

Som du kanskje skjønner så er det vanskelig å forholde seg objektiv og lugn da jeg først betaler relativt mye for et produkt som brukes så og si hver dag, for så å måtte sende inn hele stasen kort tid i etterkant uten å få et tilbud om en løsning i den perioden reparasjon pågår. Men noe må man jo syte over :whistle:

Datakjeden hadde foresten ikke et tilbud om utlånsskjermer, derfor nada.

Edit: flere leifer..

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Acer laptop inne 4 ganger for samme feil hos Datakjeden Stavanger. Det er nå kommet så langt at jeg har krevd heving av kjøpet. Feilen er skjermen som flimrer.

1. gang: Fikk i retur med at det var driverfeil. Bu**Sh**! Hadde kjørt både XP,Vista og 2-3 Linux distroer. Alle med samme feil.

2. gang. Et panel ble skiftet (sa de) og feilen skulle være utbedret.

3. gang. Datakjeden Stavanger kunne ikke finne feil og kunne dermed ikke sende videre til Acer verksted. Tok tilbake LT for å prøve å fotografere/filme bevis....

4. gang. Datakjeden Stavanger kunne ikke selv finne feil og kunne derfor ikke sende videre til Acer verksted. Jeg brukte 30 sekunder i butikken for å påvise feilen ovenfor teknikker. 2 ganger!

Jeg har oppfylt alt jeg skal for å heve kjøpet. Allikevel vil ikke Datakjeden Stavanger gjøre noe FØR de har fått bekreftet fra Acer Verksted at der er feil, slik at DE får penger igjen fra Acer. Jeg må altså vente! Og det har jeg gjort lenge. Det er nå snart 5 uker siden jeg leverte laptopen inn for 4. gang. Datakjeden Stavanger skjuler seg bak "intern saksgang". Jeg kaller det trenering og bullshit for å prøve å få meg til å gi opp og glemme saken.

Datakjeden Stavanger har hele tiden lovet og lygd. "Vi skal ringe...", "jeg skal personlig ordne....." sist fredag var det "sjefen" sjøl som skulle ta affære. "Jeg er sjefen, når jeg ber om noe blir det gjort! I løpet av én time"!

Ingenting er ennå gjort!

Jeg vil på det sterkeste fraråde å kjøpe noe annet enn cd-plater eller papir hos Datakjeden Stavanger. Skulle du få problemer kan du være sikker på at det kommer til å ta lang tid!

Saken er klagd inn for Forbrukerrådet.

Beklager at jeg langer ut mot Datakjeden Stavanger i denne tråden, men så oversskriften og kunne ikke dy meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, 3 uker har nå gått uten et knyst fra verken Datkjeden eller Acer.

Etter å ha ringt Acer, samt verkstedet Acer benytter seg av ifm. reparasjon av skjermer

blir jeg opplyst om at reparasjonen har blitt utsatt pga. stor pågang.

Dette vil med andre ord si at jeg må belage meg på å vente i noen uker til.

Hadde dette vært en skjerm som var godt brukt, dvs. i et år eller to ville jeg nok ha slått meg til ro med dette, da det tross alt er en bruksgjenstand som innehar deler som med tid og stunder blir slitt, og dermed kan behøve utskifting/reparasjon.

Det som tærer er derimot at denne skjermen var ny, riktignok en demovare, og bare ble brukt i meget kort tid før den gikk heden.

Under en samtale med en representant for Datakjeden spurte jeg om mine rettigheter mhht. forbrukerlovens punkt ifm. reparasjoner, "innen rimelig tid" som visstnok er alt fra 4-6 uker.

Jeg undres også over at jeg på forspørsel ikke blir tilbudt en refusjon av beløpet jeg betalte for skjermen, eller tilsvarende produkt da dette faktisk var en demovare som de allerede solgte til nedsatt pris pga. at embalasjen var åpnet og skjermen brukt ved en anledning.

Dette vil vel også si at de ikke går i tap hvis de refunderer beløpet, evt. gir meg et produkt til tilsvarende pris, da de strengt tatt kan selge skjermen som (forhåpentligvis) kommer tilbake fra reparasjon som demovare nok en gang.

Hvis noen har god innsikt i forbrukerloven eller evt. har lignende erfaring motas disse med glede.

Lenke til kommentar

Jeg har en 2 mnd gammel Acer stasjonær, her kommer det masse rare lyder ut av høytalerene når harddisken jobber. Tydeligvis noen forstyrrelser på lydkortet.

Kontakta Acer, og får beskjed om å sende den til servicesenteret på Lier for egen regning. Dette vil ikke jeg gjøre, da det sansynligvis vil ta ukesvis, og det er heller ikke riktig at jeg skal måtte betale dette. Hadde vært bedre om de hadde hatt avtale med service verksteder rundt i landet hvor vi kunne levere den inn og fått den tilbake etter en dag eller to.

Jeg kjøper ikke Acer neste gang.

Svein

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Acer inne til reparasjon hos AR-data flere ganger. Første gangen var det DVD-leseren som ikke virket. Var innom, de bestilte ny, fikk beskjed når den var kommet, var innom en gang til, de byttet den på 10 minutter, den virket etterpå. Den gangen gikk det altså veldig bra.

Andre gangen var det skjermkortet som var ødelagt. (Og dermed hovekortet, som skjermkortet er inntegrert i.) Fikk bestilt nytt og byttet som forgje gang, og det virket etterpå.

Så streiket tastaturet. Tastene 5, 7, 9, + og å virket ikke uten at jeg trykte sinnsykt hardt og lenge. Leverte inn PCen, fikk tastaturet byttet. Det virket med det første, men problemet dukket opp igjen. Leverte den inn igjen, de fant et dårlig kontaktpunkt, fikset det, og jeg fikk PCen tilbake. Igjen virket det med det første, men problemet kom tilbake - igjen. Leverte den inn igjen, og de skulle sende den til Acer for å forsøke å få byttet den. Det ville ikke Acer, de bare byttet hovedkort. (Hvor det dårlige kontaktpunktet var.) Nå virket PCen igjen, med sitt tredje hovedkort.

Så går det noen måneder uten problemer, men for noen uker siden fikk jeg de samme problemene med skjermen som jeg beskrev over. Leverte inn PCen, og de prøvde å gjennskape feilen. To dager senere har jeg fortsatt ikke hørt noe, så jeg stikker innom. De har enda ikke funnet feilen. Jeg bruker to sekunder på å fremkalle feilen, og de sender PCen til Acer for å forsøke å få den byttet. Med sitt tredje defekte hovedkort går det endelig, og jeg venter nå på at den nye PCen skal dukke opp.

Jeg måtte altså til AR-data på grunn av PCen mer enn ti ganger, og det har gått med tre hovedkort før de ville gi meg en ny. Nå blir det riktignok en ny Acer.

Jeg skal aldri kjøpe Acer igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å avslutte historien denne tråden i utgangspunktet ble bygget på.

Skjermen har nå vært inne til reparasjon hos Acer i over 5 uker, og pga. sykdom med påfølgende fravær, og dermed underbemanning så vil det nok dette ta sin tid.

Har imidlertid purret Datakjeden daglig den siste uken for å få en løsning på problemet da mye av ansvaret også ligger hos de. Etter litt om og men, samt relativt mange teleskritt så

foreslo de en løsning der jeg faktisk fikk tilbakebetalt hele beløpet jeg i utgangspunktet punget ut for skjermen, selv om de rent teknisk ikke var pålagt å gjøre dette enda.

Derfor, all honnør til Datakjeden denne gangen, antas det iallefall :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sat fleire timer i telefon i dag pga feil på Acer bærbar. Hadde kjøpt utvida garanti av MPX og missforstått registrering. Sist eg kjøpte HP bærbar fungerte alt knirkefritt. Registrering og hjelp da eg fekk feil på den. Servicemann på døra og god oppfølging. Nå vart support en "suppe" som resulterte i innsending pr. post og antageligvis reparasjon på egen rekning. Alt for uoversiktelig og rotete. Uansett sluttresultat av dette vil eg nok anbefale HP foran Acer når det gjeld support.

Endret av atlehovden
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...