Gå til innhold

[Løst]Problemer med tilkobling til internett

Anbefalte innlegg

Vell, av en eller annen grunn har min nye stasjonære lite lyst til og være medgjørlig og koble seg til interenett. Dette er ett problem som oppsto for en halvtime siden ut av det blå. Skulle restarte maskinen grunnet noen oppgaver jeg drev med, å da jeg logget inn igjen vil den ikke gi meg tilgang til nettet whatsoever.

Jeg har gått ut av ideèr om hva som kan fikse dette, og det er ett større problem som jeg håper jeg får rettet opp nokså fort.

Som dere ser så skriver jeg her, så det er ikke ett problem med internettet eller den trådløste routeren. Internett fra laptop'n funker fint.

Noen ideèr om hva jeg her kan gjøre?

Jeg har prøvd følgende:

- Restartet modemet/routeren

- Restartet datamaskinen

- Koblet til og fra det tråløse USB-nettverkskortet

- Stoppet/startet DHCP CLient

- kjørt ipconfig /flushdns

Utover det er jeg lik null på hva jeg burde gjøre.

Det rare er att hvis jeg forsøker og pinge en tilfeldig internettside så funker det uten problemer. Network og sharingsenteret viser att jeg har en tilkobling uten problemer. Jeg er tilkoblet modemet/routeren og modemet/routeren har internett knyttet til seg.

Har Vista Premium 64-bit om det skulle ha noe og si.

Hva kan jeg gjøre? Dette er ett veldig irriternede problem.

Jeg merket problemet da jeg forsøkte og koble til MSN, MSN sin connection troubleshooter flagget DNS og Key Ports som mulige problemer?

Da jeg forsøker og restarte etter å ha poket litt rundt med nettinstillingene hender det att det kommer opp en feilmelding som refererer til jusched.exe.

Undret på om dette kunne være virus, så har kjørt in-depth søk med NOD32, ingen funn. Fila jusched.exe fant jeg ikke på maskina heller.

Internet explorer slutter som regel og virke da jeg lukker det med.

På forhånd takk for all hjelp!

Endret av ChristianEx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...