Gå til innhold

Artifacts med 8800GT 1GB

Zeenx

Anbefalte innlegg

Jeg får artifacts når jeg spiller WoW. Men det skjer bare når jeg er i Northrend. Med andre spill som f.eks Assassin's Creed, får jeg svart skjerm med en gang jeg starter spillet, og en "svarer ikke" beskjed.

Har et XFX 8800GT 1GB Alpha Dog Edition. Idle temp. ligger på 60C, load ligger på 75-88C (på WoW).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis den er stuck på 29% så er det ikke rart du får bildefeil. 8800GT korta blir varme. ta å reinnstall drivere osv. skal ikke være noe problem å stille inn vifta med rivatuner.

Takk, men jeg har allerede prøvd å reinstallere drivere. Jeg får stilt viftehastigheten i Rivatuner, men tempen går ikke ned, og vifta lager ikke høyere lyd. Det vil vel hjelpe med bedre kjøling og et litt større kabinett?

Lenke til kommentar
da ville jeg sendt kortet i retur. er tydligvis noe galt når ikke vifra på det reagerer. evt som du sier bytte kjøling på selve kortet, men da mister du garantien. men sånn som du har det nå vil du svi kortet hvis du spiller mye.

:p Vel, har søkt litt rundt på google osv, og alle med samme kort som meg, har samme problem. Hvis jeg ikke tar feil, har produsenten overklokket kortet også.

Anyway, skal bytte kabinett på mandag, til et Sunbeam Transformer. Har bare ei vifte i side døra nå + cpu, gpu og psu vifte xD. I det nye er det x2 120mm og x3 80mm vifter. Blir nok bedre airflow da :thumbup:

Lenke til kommentar

vel tror ikke alle har det samme problemet. har hatt 2 8800GT selv, ikke noe galt med vifta der. og bedre kabinett kjøling vil ikke hjelpe no særlig å kjøle gpu kjernen. men du gjør som du vil hehe. jeg ville ikke spilt/brukt et kort som er låst på minste viftehastighet.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar
vel tror ikke alle har det samme problemet. har hatt 2 8800GT selv, ikke noe galt med vifta der. og bedre kabinett kjøling vil ikke hjelpe no særlig å kjøle gpu kjernen. men du gjør som du vil hehe. jeg ville ikke spilt/brukt et kort som er låst på minste viftehastighet.

Har du hatt XFX 8800GT? Bare de som har låst viftehastighet etc. Tja, må vel skaffe meg et nytt skjermkort med god kjøling. :hrm:

Lenke til kommentar

Du har ikke bare satt slideren i RivaTuner til en høyere prosent uten å applye den har du vell?

Du må også bruke manuell fixed innstilling, auto delen funker ikke om du ikke gjør noen forandringer i RivaTuner's register, dette er en sikkerhets USAsk sak ifra Unwinder.

OG at du gjør det i LOW LEVEL settings og ikke drivernivå.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...