-BaSe- Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Onkelen min kjøpte en Xbox 360 med ett par spill I hong kong. Xboxen fungerer helt fint, men når han nå kjøpte to spill i Norge vil bare ene av de fungere (det andre spillet fungerer på andre xboxer). Det jeg lurer på er om det kan hjelpe å modde xboxen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Uten at jeg vet dette 100%, så har jeg prøvd spill fra andre "soner" (NTSC) på min xbox (europeisk, PAL) og det har ikke virket. Så jeg vil anta at det ikke hjelper. Så med lovlig kjøpte spill her i norge er det lite sannsynlig at det vil virke ja Lenke til kommentar
MSg Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Xbox kjører jo soner på sine maskiner, men trodde sonene i Hong Kong var samme som i Norge? Er mulig det er sonene som fucker opp. Lenke til kommentar
-BaSe- Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, det jeg også trodde, men som sagt, ett av de spillene han har kjøpt her i Norge fungerer fint, men det andre vil ikke starte. Men er ingen måte å gjøre xboxen sonefri på heller? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Tviler på det. Må vel chippes i så fall. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) En Xbox 360 kan hverken "chippes" eller "moddes" for å fungere utenfor sonen den er laget for. Det finnes tre: PAL (Europa & Australia) NTSC-U/C (USA & Canada) NTSC-J (Japan, Asiatisk, Koreansk) Enkelte spill er sonefrie (derfor fungerte et av spillene) mens andre er ikke det. Om et spill er sonefritt eller ikke er opp til hver enkelt spillprodusent. Vil tro din onkel har en NTSC-J 360. Endret 7. februar 2009 av thklinge Lenke til kommentar
-BaSe- Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Hvordan ser man at ett spill er sonefritt da? Om man kjøper det i butikken? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det er ikke merket, så google er din venn vil jeg anta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå