KongRudi Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Kom over denne artikkelen, som var litt artig. Hvilke selskap ville du ønsket at ble kjøpt av andre, og hvorfor? Hvilke selskap ville du helst ikke ønsket at ble kjøpt av ett annet, og hvorfor? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Skulle jeg blitt kjøpt opp måtte det blitt av et multinasjonalt storkonsern av et slag. Dette for å prøve å sikre en videre vekst av produktet jeg tilbø/produserte samt at utviklingen ikke stagnerte hvis det ble kjøpt opp av mindre konsert, evt ble kjøpt opp for å minske konkuransen. Hadde jeg klart å starte et selskap som folk ønsket å kjøpe ville jeg nok tilkalt til noen møter med rådgivere o.l. for å finne ut om det er mer potensiale i selskapet mitt, og om man i det hele tatt burde selge, eller forsøke å utvide/skape større tilvekst i selskapet. At andre selskaper ønsker å kjøpe opp et annet selskap tyder jo på at man enten begynner å bli en for stor konkurrent, eller at man tilbyr en tjeneste/et produkt som folk er svært interessert i og man ønsker selv/ønsker å rydde av banen. Kan jo få med at jeg er sterkt i mot store fusjoner mellom selskaper/konsern. Dette er med på å minske konkurransen selskapene i mellom, og kan i flere tilfeller resultere i dårligere vilkår og dyrere priser for sluttbruker. Dette er ikke ønskelig, og man har derfor opprettet et konkurransetilsyn som blant annet skal overse slike fusjoner for å finne ut om det er hensiktsmessig å inngå en fusjon, eller om dette gir for lite konkurranse i markedet. Siste har jeg forsåvidt indirekte svart på i første svaret mitt, så ønsker ikke å utdype det noe særlig mer. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Fikk besøk igår så fikk ikke tid til å lage mine egne forslag. Forslagene trenger ikke være realistiske, bare intressange tanke-eksperiment. Hvilke selskap ville du ønsket at ble kjøpt av andre, og hvorfor? Game Republic kjøper Valve. Valve har veldig dårlig grafikk-evolusjon i sine spill, men er utrolig flinke på markedsføring, og Q&A. Mens Game Republic har utrolig flinke originale grafiske designerer som jeg synes kom godt frem i spill som Genji og Folklore, Dark Mist, Toy Home, Catan (Alle PS3)og Every Party (360) og arbeider i større tempo enn Valve, som er flinke på gameplay, men utrolig dårlig til å variere grafikk-design, som ikke har forandret seg særlig de siste 10 årene. Tror en sammenslåing her hadde kanskje vært spennende, mange GR-spill ville vært bedre med bittelitt lenger tid i Q&A og mere markedsføring, og Valve kunne trengt større tempo, og bedre grafikk-variasjon. Hvilke selskap ville du helst ikke ønsket at ble kjøpt av ett annet, og hvorfor? NCSoft blir kjøpt opp av Blizzard. Disse selskapene er de eneste som har levedyktige MMO, og dette ville ødelagt konkuransen i genren betraktelig. Endret 8. februar 2009 av KongRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå