Janvi Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Nettstedet kommer til å være utformet som enten et Gnome eller Kde skrivebord. Noen råd til hva jeg bør velge? ..og hvorfor? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kult. Kommer jo helt ann på hvordan desinget på dem kommer til å bli. Som standard synes jeg personlig KDE ser mye penere ut, men at standard Gnome er mer minimalistisk og lettere å navigere seg i. Om man skal se hvor mange brukere som er per grensesnitt, med tanke på at de kjenner seg igjen er det også hypp som happ (vil nok anta at Gnome har økt litt i det siste året, og siden representerer kanskje de som er noe mer intresserte i Linux enn alle nye brukere, e.g. i stor grad Ubuntu og Gnome). Pollen er resultater fra 2007, resultatene for 2008 er ikke klare enda: KDE 727 52.08% Gnome 498 35.67% Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sikker på at det er så lurt? Desktop-design funker som regel ganske dårlig på web. (Enten avhengig av masse ekkel javascript eller flash). Dessuten bryter desktop-design med absolutt alt av tradisjonell navigering, og ikke minst universelt design. Tenk på de stakkars blinde/døve Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 La grafikere ta seg av design Rammeverket er det viktigste. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er enig med cyclo. Jeg får fullstendig noia når jeg er på sider som blir for "originale". Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nettstedet kommer til å være utformet som enten et Gnome eller Kde skrivebord. Hvilke konkrete fordeler skal dette gi? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 La grafikere ta seg av design Rammeverket er det viktigste. Helt enig. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvor tilsvarende virkelig grensesnitt er det vi egentilg snakker om her? Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hva kan en samling med hjelpesider for linux kalles? Manual? Endret 10. februar 2009 av Linuxmanny Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Er et eller annet ord som stopper opp på tunga mi, hmmm ... videreutviklende sider, hjelpesider, lærerike linker, support, produktive sider, veileding .... Tatt med howtoforge, linuxguiden.no og tldp? Distrowatch.com er en fin ressursside for å finne linker til forumer, wikier, osv. for mange distroer og burde kanskje taes med. Om du kommer til å ta for deg enkeltstående distroer er https://wiki.ubuntu.com/ en fin side for å finne informasjon og hjelp til Ubuntu Endret 10. februar 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Noen forslag til grensesnitt for innsending av linux wiki? Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 hva tenker du på? Meningen er at communityet bygger opp hjelpesidene. Dette bør kanskje automatiseres? Evt. Egen brukerklasse? Dette blir mest sannsynlig utformet som artikler. Plassert i kategorier. Bør alle ha tilgang til å skrive? Eller bare utvalgte brukere? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Måten en Wiki fungerer på er vel ganske godt definert. http://en.wikipedia.org/wiki/Wiki Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Måten en Wiki fungerer på er vel ganske godt definert.http://en.wikipedia.org/wiki/Wiki Jepp, men dette blir en integrert løsning. Nye 'innskudd' lagt til i databasen genererer en ny forumtråd automatisk. Det er i forumet evt. diskusjoner/spørsmål rundt 'hjelpeteksten' blir gjort. Det jeg lurte på er enkelt og greit om det skal fungere som en vanlig wiki eller at hver bidragsyter steller med sitt eget. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nå skjønner jeg ikke helt her. Blir siden bare i form av en wiki nå? Isåfall skjønner jeg ikke hvorfor i all verden vi trenger en ny Linux-wiki når vi har linuxguiden.no og utallige andre wikier. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nye 'innskudd' lagt til i databasen genererer en ny forumtråd automatisk. Det er i forumet evt. diskusjoner/spørsmål rundt 'hjelpeteksten' blir gjort. Har sett noe lignende i praksis før og det virker. Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Nå skjønner jeg ikke helt her. Blir siden bare i form av en wiki nå? Isåfall skjønner jeg ikke hvorfor i all verden vi trenger en ny Linux-wiki når vi har linuxguiden.no og utallige andre wikier. Siden blir IKKE bare en wiki nei.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ihvertfall spent på hvordan dette blir når alt er ferdig. Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Denne 'wikien' er basert på artikler. Men regner med at det vil opprettes en egen brukerklasse for skriving/endring av artikler. Hvem som helst kan selvfølgelig bli medlem av denne brukerklassen. Noen synspunkter på dette? ..og diskusjon av artiklene, er det greit å dra disse i gang i forumet? eller i artikkelen selv? Dette blir selvfølgelig ikke bare en wiki !! Endret 12. februar 2009 av Linuxmanny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå