Gå til innhold

Installere ny harddisk

muummi

Anbefalte innlegg

Skal sette inn en ny harddisk i maskina. Men når jeg skal installere windows xp, er det bare å sette inn cd`n og starte opp eller er det mye hokus pokus? Vil F.eks hardisken dele seg opp i flere deler selv, slik at windows ligger på en egen del?

Har også en hardiskkjøler med to vifter. Tenkte jeg også skulle installere den, men det er vel ikke fare for at harddisken blir for kald? Er jo tross alt bare èn hardisk som skal sitte i pc`n.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar:)

Men jeg har jo en harddisk i pc`n fra før. Går det ann å sette inn den nye harddisken sammen med den andre, også bare kopiere hele den gamle disken over på den nye, for så å fjerne den gamle?

Eller må man da bruke et program som kloner den gamle disken?

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt et program som heter DriveImage XML til å kopiere den gamle disken over på en ekstern USB harddisk. Men hva gjør jeg når jeg skal legge den inn på den nye tomme harddisken? Er det bare å plugge i USb disken og starte opp pc`n?

Lenke til kommentar
Jeg har nå brukt et program som heter DriveImage XML til å kopiere den gamle disken over på en ekstern USB harddisk. Men hva gjør jeg når jeg skal legge den inn på den nye tomme harddisken? Er det bare å plugge i USb disken og starte opp pc`n?

Lettere forklart, vil den eksterne harddisken komme opp som et alternativ å boote fra i BIOS?

Lenke til kommentar

Høres ut som du du bare har lagret et image til en fil på den eksterne disken.

Kan du ikke klone disken direkte fra den gamle til den nye? Acronis kan jo det, fatter ikke hvorfor du valgte DriveImage. Da må du jo lage en WinPE CD for å legge image inn igjen.

Lenke til kommentar
Høres ut som du du bare har lagret et image til en fil på den eksterne disken.

Kan du ikke klone disken direkte fra den gamle til den nye? Acronis kan jo det, fatter ikke hvorfor du valgte DriveImage. Da må du jo lage en WinPE CD for å legge image inn igjen.

Så det du mener jeg burde gjøre er å sette den nye disken inn sammen med den gamle, og lagre ett image direkte over på den nye? For deretter å fjerne den gamle?

Lenke til kommentar
Ja. Men da lager du ikke et 'image' til filer slik du gjorde nå. Det skal være en 'klone' metode som kopierer disk til disk direkte.

Ok, men når jeg brukte DriveImage XML så lagde jeg ikke et image, men det ble en klone av hele disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...