Gå til innhold

Tips og help (HDR-FOTO)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt å gjøre det fra Bridge.

Velg/merk de bildene du skal bruke, gå til Tools --> Photoshop --> Merge to HDR.

I Photoshop, Gå til File --> Automate --> Merge to HDR

Edit: Jeg har CS4, husker ikke om det er det samme på de forrige CS versjonene.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

fredderen og Chrissn, har dere klart å lese innlegg #16?

Tar man bilder mens det er mørkt eller i et mørkt rom, da vil man få støy i de mørke partiene av bildet. Programmet vil "gjette" seg til hva som er i de mørke partiene og prøver å få frem noe detaljer og da blir det støy. Photomatix har støy reduksjon, men hjelper ikke så mye.
Lenke til kommentar
Tar man bilder mens det er mørkt eller i et mørkt rom, da vil man få støy i de mørke partiene av bildet. Programmet vil "gjette" seg til hva som er i de mørke partiene og prøver å få frem noe detaljer og da blir det støy. Photomatix har støy reduksjon, men hjelper ikke så mye.

Kjære deg, jeg har tatt HDR bilder i dagslys og satt de sammen i photomatix. Det er fremdeles mye støy.

Lenke til kommentar

Ok nå har jeg prøvd på en test, jeg tok et bilde jeg hadde på pc'n og forrandret på exposure på lightroom, tre forskjellige, og satte dem sammen på photoshop, men det fungerte ikke så bra (det tenkte jeg meg, da det beste er vel å gjøre det rett fra kamera), men over til spørsmålet, hva skal jeg lagre HDR'n som? Jeg får jo ikke jpeg opp som et alternativ.

Lenke til kommentar
Dette her var vel det beste jeg fikk til med første forsøk

slettes ikke værst, men vi ser fremdeles en del utbrente områder på himmelen, så her skulle du kanskje spandert deg på enda en eksponering med en enda kjappere lukkertid slik at du fikk med alle konturene i skyene.

Men et veldig bra førsteforsøk! stå på! :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv photomatix, men det er mer støy en photoshop. særlig undereksponerte områder

Endret av Chrissn
Lenke til kommentar
Dette her var vel det beste jeg fikk til med første forsøk

slettes ikke værst, men vi ser fremdeles en del utbrente områder på himmelen, så her skulle du kanskje spandert deg på enda en eksponering med en enda kjappere lukkertid slik at du fikk med alle konturene i skyene.

Men et veldig bra førsteforsøk! stå på! :)

Takk skal du ha.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...