Nilsenrr Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 hei! jeg har tenkt på og kjøpe denne receiveren: Pioneer VSX818VK. Det jeg lurer på om denne forsterkeren vil passe til høytalerne mine? Jeg skal kun koble til tv og PS3 blir det best og koble ps3 med optisk kabel? Jeg har høyttalere fra før som består av: 2 stk front "Dali Blue 1001" 1 stk 10" energy sub med innebygd forsterker.(150W RMS) 2 stk bakhøytalere "Jamo Surround 160" (50W RMS) Kjempe om dere svarer meg er veldig blank på forsterkere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hei! Jeg har ikke veldig peiling på dette, men jeg bestillte nettopp også ny receiver. Leste gjennom endel av trådene før jeg spurte om hjelp, og da fant jeg ut at det var mange som anbefalte Yamaha RX-V663. Dette sjak være en receiver som vil kan brukes i flere år ettersom den støtter alle nye formater (ble jeg fortalt:) ). http://www.surround.no/product/461480/__Ya...V663_Titan.html Ellers er sikkert den forsterkeren du ser på også veldig god:) Endret 9. februar 2009 av Slettet-bb8tEVpY Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Høyttalerne er absolutt ikke for krevende for receiveren så rent praktisk sett er det ikke noe problem. Har selv brukt Dali og Pioneer sammen og ble fornøyd med resultatet,blir ganske klart en smaksak. Ang optisk lydkabel skal det gi en forbedring sammenlignet med analoge kabler pluss at du da kan overføre 5.1 lyd om jeg har forstått rett. Lenke til kommentar
Nilsenrr Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Da har jeg bestilt denne pga den var så billig. http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=95333 Ja enig at det kan være lurt og kjøpe en med HD signaler. men jeg har såppas lavpris på resten så tror ikke det er nødvendig Noen som vet om det er ok og bruke disse dali blue 1001 høytalerne som front da? og går det bra at dem er 4 ohm og forsterkeren er 8-16ohm? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Aldri smart å velge utstyr kun utifra pris, men du kunne tross alt gjort det mye verre enn Sony. Hørt mye godt om receiverene deres. Det går helt fint å bruke de frontene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Bare man ikke forventer seg et digert headroom, så blir det nok lyd skal du se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå