Gå til innhold

Hjelp til diagnostisering av problem

Anbefalte innlegg

Hei,

De siste par ukene har PCen min låst seg innimellom helt uten forvarsel på en på en slik måte at det eneste den reagerer på er resetknappen. Plutselig stopper den helt momentant og hvis høytalerne er på så kommer det en pipelyd. Dette kan skje alt fra før jeg har fått logget meg på til etter maskinen har stått på i flere timer. Det kan og gå mange dager mellom hver gang hvor maskinen har blitt skrudd på og av flere ganger.

Jeg ser overhodet ingen sammenhenger mellom når det skjer og i hvilken "tilstand" maskinen er i; om jeg hører på musikk, spiller spill, har antivirus på eller av, osv. Det virker som om det er totalt tilfeldig.

Det er ingen bluescreen eller feilmeldinger med koder i. Det eneste som skjer er at det kommer opp under neste oppstart at Windows ikke ble skrudd av skikkelig.

Mitt spørsmål er da: Er det noen som har tips til hvordan jeg i det hele tatt skal begynne med å finne ut hva problemet er?

Takk!

Edit: Denne skulle egentlig vært i Vista-subforumet. Så hvis noen med rettigheter snubler over tråden kunne de gjerne flyttet den.

Endret av øsse87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...