Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk skulle jo være enkelt da! :)

Anbefalte innlegg

Jeg har to pcer med win xp pro

Har brukt network setup wizard

Jeg bruker hub

På pc nr 1 får jeg not responding hvis jeg prøver å gå inn på view network computers i My network places.

På pc nr 2 (denne har jeg hatt i nettverk med en bærbar før, ingen problemer da) viser begge maskinene men jeg får feilmelding :

Ny is not accessible. you might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The network path was not found

Jeg har satt manuell ip adresse: nr 1 192.168.0.1 og nr 2 192.168.0.2

Jeg kan pinge begge datamaskiner i dos....

Dette er svært frustrerende, takker på forhånd for all info fra folk med litt mer peiling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen greie opplysninger å gi: hva heter de? har du innstallert firewall e.l.? når du ser på egenskaper på nettverkskortet, hvilke ting er da listet opp? For å se det meste av dette kan du jo skrive "ipconfig /all" i command for så å kopiere ut teksten og lime inn her på forumet.

Lenke til kommentar

Har du sjekket at det er merket for 'enkel fildeling' i mappealternativer/vis? Hvis du ikke har krysset av for dette er det et lite h.. å få ting til å virke. Du må også aktivere fildeling på maskinene. Hvis du ikke har brannmur som blokkerer skulle det fungere.

Dok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...