Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Har kansje kortslutta hovudkortet

Anbefalte innlegg

Byggde meg ein pc ikveld, og trur eg har gjort ein fatal feil.

fordi eg satta i ekstra skruer på kabinettveggen. bilde..

post-101671-1233958040_thumb.jpg

koffor eg gjorde det.

Fordi når eg gjekk 2. året på elektronikk spurte eg læraren kva dissa skruana va godt for, han so det va for jording og støtte for hovudkortet, so basert på det satte eg i ekstra skruar.

Det som kan ha skjedd etter å ha lest "bygg selv guiden" her på hw.no er at hovudkortet kan ha kortslutta pga ditta..kontakt der det ikkje skal vere. Eg starta maskina, det kom inga svidd lukt, alle viftene går og det lyse inni pc'n

men det kan og være at eg ikkje har kobla rett inni pc'n.

kva eg har av HW. wwwog www

og ein anna ting og, pga min paranoia no har eg ikkje kobla til 12V kabelen oppe med CPU'n

Men so lure eg om ikkje det er den som gjere at maskina ikkje starta. Eg er berre litt nervøs akkurat no :(

surt å ødelegge eit HK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det kan være en mulighet for at du har kortsluttet noe.

Men den eneste måten å finne det ut på, er og fjerne de feilsatte spacerene, koble til alle kabler (inkl 12v ved cpu) og starte.

De fleste nye hovedkort vil ikke boote uten 12v (p4) kontakt.

Lykke til

Lenke til kommentar

har bygget endel maskiner opp igjennom og passer alltid på at avstandsskruene står der de skal i forhold til hullene i hk-et

så lenge hk-et har et grønt lys på og ikke lager pipesignaler el blinker med lys som i lyskoder så er i utgangspunktet hk-et i orden

en annen ting er at alle hardware deler trenger strøm for at pc-en i hele tatt skal starte eller fungere så der man skal koble på strøm der setter man strøm på ellers kommer man ingen vei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...