AeroX Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk nettopp ADSL2+ Turbo fra Tele2 men modemet syncer bare på 9626/959 kbps selvom jeg bare bor 743m unna sentralen. Er det noen andre her som får større hastigheter med ADSL2+ fra Tele2? Får ca 8Mbit i reel hastighet ved downloads fra gode servere. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Det stemmer at Tele2 bremser en hel del på hastigheten. Det samme gjelder Telenor, slik er det bare. Det begrenses av det utstyret de har. Jeg hadde Tele2 før, og da fikk jeg bare 8 mbit/s. Hos NextGenTel vil jeg ligge på en ca 12-14 mbit/s ifølge NextGenTel. NextGenTel/Ventelo/Start.no gir deg nok bedre hastighet. Prøv å ta kontakt med Tele2 om det er noe de kan gjøre sånn at du kan få bedre hastighet. Du kan også be de endre til fastpath-profil så du får bedre ping ut mot nettet om dette er viktig for deg. Endret 6. februar 2009 av Glenn Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Takk for svar. Uff, dette var dumt. Stod mellom Tele2 eller Nextgentel når jeg flytta. Slet med ustabilhet med NGT der jeg bodde tidligere men fikk oppimot 16Mbit hos de iallefall. Så tenkte å prøve ut Tele2. Har sendt mail til Tele2 så får jeg se hva de svarer. Litt sært at de kan reklamere med opptil 20Mbit når man ikke får mer enn 8... Poster tilbake når jeg får svar. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Helt enig, trodde deres produkt var best-effort? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 9626/959 kbps høres veldig "best effort" ut. Det at man har 750m til sentral betyr ikke nødvendigvis at man får bra hastighet. Lav tråddiameter, dårlig kabel og høy fyllingsgrad kan gjøre at dette er det meste som er mulig å synce opp stabilt. Det er mulig at Tele2 også legger inn en høyere støymargin på utstyret sitt. For deg vil det bety lavere hastighet men mer stabil linje. Stabilitet er vel uansett å foretrekke fremfor å ha en linje som er fullstendig jojo. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) jeg har Tele2 turbo, bor 938m unna sentralen, og har 12000/900 Endret 7. februar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
nems Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 NGT her. 1700m unna sentral. 0.4 tråd. luftstrekk. Gammel kabel. syncer til 14.5/1.2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå