Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei. Idag gjorde jeg noe ekstremt dumt. Jeg mange sterke magneter mot en skjerm, og skjermen fikk misfarger på selve bildene. Rosa, grønn og gul i flere fargeoverganger. Det jeg lurer på er: forsvinner dette, eller vil det forbli permanent? Er det noe jeg kan gjøre for og fjerne dette? Har prøvd og skru av og på tv'en, samt ta ut og inn strøm kabelen. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) vell.. når jeg var drittunge så hadde jeg noen "dorlige" venner som gjore dette mot min tv. problemet forsvant aldrig. (gnidde en høytaler magnet på en 28" gammel crt skjerm.) om det er en pc skjerm det er snakk om er det mulig den har en avmagetiserings funksjon. i menyene pleier det å være en oppned U med en skrå strek over. edit: (U'en skal vell forestille klassisk tegnefilm magnet ) Endret 6. februar 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 vell.. når jeg var drittunge så hadde jeg noen "dorlige" venner som gjore dette mot min tv. problemet forsvant aldrig. (gnidde en høytaler magnet på en 28" gammel crt skjerm.) om det er en pc skjerm det er snakk om er det mulig den har en avmagetiserings funksjon. i menyene pleier det å være en oppned U med en skrå strek over. edit: (U'en skal vell forestille klassisk tegnefilm magnet ) Ah, svarte f***. Blir vel skyldig i ny tv jeg nå da Takk for svar Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Owned. Sjekk ut Tatung, noen av deres modeller er billige og gir godt bilde. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 om det hadde vert snakk om en veldig svak magnet er det mulig problemet hadde forsvunnet a segselv. du sier du hadde brukt sterke magneter, er sansynligehen for at du har herpa skjermen stor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) hva slags tv:P? En Thomson ett eller annet. 28" CRT. om det hadde vert snakk om en veldig svak magnet er det mulig problemet hadde forsvunnet a segselv. du sier du hadde brukt sterke magneter, er sansynligehen for at du har herpa skjermen stor. Og, har sånne rare earth magnet fra DX, skal være super strong. Ble passe kraftige farger ja. Nå er det mye mindre. Finnes det ikke noe sånn av magnetisering av et eller annet slag som fjerner "magnetismen" ? Endret 6. februar 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Billig og bytte ut med andre ord! slike får du gratis på finn:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Billig og bytte ut med andre ord! slike får du gratis på finn:) Hehe, jo det er jo sant Har sett på nett og funnet "CRT Degaussers". 30$. Skal alikevel se om det ikke forsvinner av seg selv etter noen dager. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvis ikke er jeg ganske sikker på at du kan FÅ en ny CRT tv av en eller annen gjennvinningstasjon eller el-retur butikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fant en på finn, 500 kroner koster den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Se der ja Har sett den, men prøvde og finne den som var lik den jeg hadde. Nåvel, den går jo innenfor kriteriene, håper bare den funker da. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå