Mantra10000 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har et sb x-fi extreme kort som bare gir meg problemer med lyden. Jeg har en digital kobling til sorroundanlegg ( optisk)....umulig å få surround....i testen på lydkortet blir det bare lyd i de 2 fronthøytalerne. I filmer m surround lyd får jeg lyd i bakhøytalerne, men vet ikke hvor mye surround det er. Hva gjør jeg? har slitt med dette i et år nå. Er det noe å gjøre? Jeg har vista 64 Miccen virker heller ikke Finnes det et lydkort m støtte for 5.1? og hvor kan det kjøpes? Jeg har et normalt surroundanlegg Hilsen Morten Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Edit: Mener ikke å hi-jacke tråden din, men jeg antar at vi har samme problem, og at samme løsning vil gjelde for oss begge. Jeg har faktisk akkurat samme problem. Jeg bruker et Creative 24bit external lydkort med optisk tilkobling til surround-anlegget mitt. I filmer fungerer det ypperlig og forsterkeren merker hva slags signal og setter dette til f.eks Dolby Digital 5.1 eller DTS. I spill får jeg kun stereo selv om lydinstillingene i windows står i 5.1 surround. Noen ganger står det Dolby Pro Logic 2, men dette forsvinner så fort det kommer lyd fra et program, med unntak av filmfremvisere. Da hopper det til stereo. Kjører windows xp. Endret 14. februar 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Creative sine kort gir ikke surround fra spill på digitale output-kanaler, for å få surround fra spill må du enten benytte de analoge utgangene på lydkortet eller skaffe et lydkort som kan konvertere EAX effektene internt i kortet og sende dem ut på digital utgang, noe som enkelte av Auzentech kortene er i stand til. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jøss, er Creative virkelig ikke lenger fremme i teknologien? Det var et overraskende svar. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det finnes en annen løsning også, nemlig å skaffe seg en Creative Home Theatre Connect DTS-610 som er en ekstern konverteringsboks som tar de analoge signalene og konverterer til digitale. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ser det er en del som har løst problemet ved å route directsound output gjennom ac3filter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå