Gå til innhold

Touchscreen + laptop - går det an?


[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Hei og hå. (vet ikke helt om dette er riktig sted å poste, men..)

 

Er det mulig å ta f.eks denne, ha en laptop i bilen med f.eks. XP og få dette til å funke?

 

Det som vel er spørsmålet er om en laptop kan startes/stoppes mens den ligger "lukket" i hanskerommet f.eks ? Så jeg velger å slå den av/på via touch-skjermen eller på en annen måte..?

 

Tenkte jeg kunne bruke en gammel laptop i stedet for en ny, dyr bil-PC... vil integrere skjermen i dash :)

 

Setter pris på gode forslag! :)

 

H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men da snakker vi dyrt igjen.. Tenkte at det var billigere for meg å bruke en litt gammel laptop og kjøpe touchscreen (+gps-antenne osv) i stedet for å kjøpe en komplett bil-PC. Ny laptop blir vel også dyrt.

 

Så vil gjerne kunne starte/sette laptop i standby uten å måtte fysisk åpne den.. Funker det? På noe vis?

Lenke til kommentar

Joda, gamle laptops styrer denne ventemodusgreiene sine ved at når du lukker lokket, så kommer en liten tapp under skjermen og rører ved en liten bryter. Se selv godt etter, så finner du den nok.

Du kunne jo alltids fjerne denne tappen osv, for å hindre den i å sette pc'n i ventemodus.

 

Også er det dette med å skru den på da..

Ofte er jo PÅ knappen under skjermen, slik at du er nødt til å åpne laptopper for å få tilgang til den, men da blir det jo mye styr igjen.

Du kunne ha forlenget PÅ-knappen fram til fører setet da, hvis du kan denslags (lodding..;).

 

Mvh Mich :)

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Har nå fått tak i en brukt laptop og venter på touchskjermen.. så venter i spenning på den så skal jeg begynne å teste ut :-) Håper det går fint å rett og slett få laptopen ut av dvale ved å trykke på et eller annet på touchskjermen - og tilbake i dvale/standby når jeg trykker på skjermen (er vel ikke så vanskelig DA siden jeg kan velge det i Windows).

 

Skal holde tråden oppdatert når jeg får skjermen - har sikkert noen spørsmål :)

Lenke til kommentar
Mange pc'er vekkes fra ventemodus hvis du trykker på en knapp på et eksternt tastatur (eller så kan det aktiveres i bios). Og å sette en pc i sovemodus er jo bare å trykke på startmneyen og sette den i sovemodus.

 

Den starter vel ikke opp fra vente/sovemodus dersom lokket er lukket?! :nei:

En periode brukte jeg en gaaamel HP OmniBook XE3 som stasjonær pc, og da var jeg hele tiden nødt til å ha lokket littegrann oppe.

Lenke til kommentar

Å kutte vekk tappen er det dummaste jeg har hørt på lenge hvertfall. I Windows strømalternativer(befinner seg i kontrollpanelet) kan du velge hva de forskjellige knappene skal gjøre OG hva som skjer når en lukker lokket. Her kan man velge at den ikke skal gjøre noe når lokket stenges.

Lenke til kommentar
Å kutte vekk tappen er det dummaste jeg har hørt på lenge hvertfall. I Windows strømalternativer(befinner seg i kontrollpanelet) kan du velge hva de forskjellige knappene skal gjøre OG hva som skjer når en lukker lokket. Her kan man velge at den ikke skal gjøre noe når lokket stenges.

Hehe jeg ble gjort oppmerksom på det, men takk for at du sier ifra :)

Lenke til kommentar
Å kutte vekk tappen er det dummaste jeg har hørt på lenge hvertfall. I Windows strømalternativer(befinner seg i kontrollpanelet) kan du velge hva de forskjellige knappene skal gjøre OG hva som skjer når en lukker lokket. Her kan man velge at den ikke skal gjøre noe når lokket stenges.

 

Greit da, men det er en enkel løsning, hehe.. Og endelig.. :whistle:

Lenke til kommentar

Litt Off-Topic, men det er da min tråd ^^ :

 

Har dere noe forslag til hvordan jeg skal koble lyden..? Kom på at jeg ikke har tenkt så nøye over det.

Laptop - splitte signal til 2 forsterkere (har en monoblokk til subwoofer og en annen til høyttalerne)... Må jeg koble via cd-spilleren, eller finnes det noe filter/overgang e.l.?

Lurer litt på hvordan det blir å kontrollere volum også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...