Gå til innhold

[LØST] Nytt skjermkort som er tilfreds med 380 watt

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger nytt skjermkort til min maskin som har dette kabinettet med medfølgende 380 watts strømforsyning. Prisen bør ligge på maks 1000 kr.

Fra før står det et defekt x1900gt- kort i det som det nye kortet bør slå ytelsesmessig.

Maskinen består forøvrig av følgende deler:

- asus m2n vm dh hovedkort

- amd athlon 64 5000+ cpu black edition

- 2 gb ddr2

- 500 gb seagate harddisk

Edit: Må tilføye at jeg har sett litt på 9800 gt- kortene som er på tilbud på komplett. Er redd for at disse kortene krever i meste laget i forhold til strømforsyningen min. Har lest at de trekker rundt 250 watt ved maks load...

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du finner et skjermkort til 1000,- kroner som funker til den strømforsyningen.

Edit:

9800gt er 500 watt strømforsyninger som er det man bør ha for at skjermkortet skal holde seg stabilt.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du finner et skjermkort til over 1000,- kroner som funker til den strømforsyningen.

Jaja, det har jeg vel forstått som du sikkert skjønner av maksprisen jeg satte.

Men det må vel finnes et dugbart alternativ som erstatter allerede eksisterende skjermkort og som bidrar til noe økning i ytelse (uten at jeg må skifte ut psu'en)?

Lenke til kommentar
Romis: Hva mener du med det ?

Ganske sikker på at det går bra med Radeon HD4670, og Radeon HD4830

Slik jeg tolker det er det vel bare 4670'en som går sammen med min psu av disse kortene. Kortet bruker rundt 140 watt under maks load, i alle fall etter denne linken. På samme side ser dere også at nvidia 9500 gt og ati radon 3850 (og kanskje 3870) krever ca. det samme.

Hvordan er ytelsen på disse kortene opp mot hverandre?

Lenke til kommentar
Det spørs helt på hva du skal bruke det til. Skal du ha vanlig PC bruk uten '' Heftig Gaming '' så trenger du ikke et kjermkort i det hele tatt. Da bruker man kun det intrigerte skjermkortet som er bygd inn i hovedkortet.

Skal helst kunne kjøre en del spill på det. Maskinen har til nå kjørt ganske mange spill, blant annet bf2, bf1942, cs:source, half-life 2, crysis, far cry 2 m.fl.

Kortet trenger ikke være så framtidsrettet, i og med at maskinen ikke er det i utgangspunktet. Men hovedmålet er å få et kort uten grafikkfeil som funker med psu'en.

Maskinen forøvrig er vel såpass sparsomt utstyrt med komponenter at det vil takle et kort som krever rundt 150 watt. Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...