alessia Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Har tatt noen filmsnutter med mobilen min som jeg vil legge ut på youtube, men en del av de er filmet slik at de "ligger" når jeg legger de ut der. Er det et en enkel måte å jeg kan endre dette på? Et enkelt og gratis program som kan "rotere" videoen? Endret 6. februar 2009 av alessia Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Kva telefon er det?/Kva slags filer lager den? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Denne tråden var feilpostet i "Bilderedigering og programvare" og ble flyttet til riktig kategori; "Videoredigering og video". Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden. Endret 6. februar 2009 av TSP Lenke til kommentar
alessia Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Er tatt med en Sony Ericsson W890i, filene er i MP4 format. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Du kan prøve AviDemux: http://fixounet.free.fr/avidemux/download.html Opne videoen, og velg Video --> Filters. Her vil du finne eit filter som heiter «rotate». Legg til dette ved å klikke på pluss-knappen. Klikk OK. På venstresida av programmet finn du to nedtrekksmenyar, ein for video, ein for audio. Under video vel du t.d. «MPEG-4 AVC (x264)». For å lagre videoen, klikk Save på verktøylinja øvst. Red.: Gløymde link. Endret 6. februar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
alessia Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Har prøvd nå, men når jeg lagrer blir videoen gjort om til en "fil", og jeg får ikke åpnet den. Prøvde å legge ut på youtube, og det gikk ann å se noen av de jeg hadde redigert, men lyden stemte ikke med bildet lenger. Har gjort slik som du beskrev. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Kan vere du må skrive inn filetternamnet sjølv. Standard kontainerformat er AVI, du kan velge andre i nedtrekksmenyen nede til venstre. Usikker på kva som gjer at lyden er usynkronisert. Du kan jo prøve å rekomprimere den òg, ved å velge ein lydcodec på venstresida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå