Gå til innhold

Inkassosalær for betalt regning

TheK

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde 3 inkassosaker hos lindorff den 02.02.2009, og avtalte på telefon at saksbehandler skulle sende mail med KID og betalingssum på alle sakene. Vi blei enig om at hvis jeg betalte de så snart jeg fikk de, så skulle saken være avsluttet. Jeg betalte regningene umiddelbart.

Den 06.02.2009 mottar jeg et nytt inkassobrev der de vil ha penger for inkassosalær og purring på vel 270 kroner, og saken gjelder en av fakturaene jeg hadde fått på mail, og betalt. Da jeg ringer de opp, står de på sitt og sier at fordi pengene ikke kom inn før den 03.02.2009, så løp det ytterligere kostnader på det. Jeg betalte den 02.02.2009, slik saksbehandler sa.

Til tross for at jeg betalte alle regningene samtidig, har jeg bare fått krav på et av KID numrene, og i tillegg til dette sier de at den summen som er oppført på fakturaen bare er nærmere halvparten av det jeg egentlig skylder. Dette ble forklart med at, til tross for at jeg har betalingsfrist til den 19.02.2009 ifølge brevet, så forfalt de 270 kronene samme dag som jeg mottok fakturaen, og salæret blir dermed doblet.

De nekter å gi etter for dette, og skylder på at de ikke mottok pengene for fakturaene før den 03.02.2009. Jeg på min side har bankutskrift på at jeg betalte den 02.02.2009.

Er det min oppgave å betale ved forfall, eller innebærer forfallsdatoen at jeg skal ta ansvar for at banken kan ta 1 eller flere dager før pengene kommer på mottakers konto?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dersom tungt salær påløp den 03.02.2009 og pengene har blitt trukket fra din konto den 02.02.2009, sender du inn en kvittering på dette. Mailadressen står i brevet, og hvis du merker mailen med saksnummeret ditt blir eposten direkte registrert på saken. Fax er et annet godt alternativ for å sende kvittering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...