Jo Are Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei Var uheldig tidligere i dag og slo et lite hull i en dør. Jeg lurer på om denne ideen vil funke: er det mulig å fylle hullet med trelim, for så å male over limet. Vil dette gå? Eller bør jeg gå for et annet tettningsmiddel? Legger ved et bilde av hullet, hullet er ca. 1,5 cm langt og 0.5 cm bredt. Takk for svar Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hmmm.... ville gjort følgende. Ta en kniv og skjær bort alt løst i og rundt hulle. Fyll med sparkel, akryl, etc og puss ned når det er tørket. Deretter maler du over skadestedet når du har pusset ned og fått det jevnt. Når det er tørket så mal hele døren. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Takk Trenger vel ikke male hele døren om jeg finner samme fargen? Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Takk Trenger vel ikke male hele døren om jeg finner samme fargen? Om du vil at det ikke skal vises i det hele tatt er det nesten umulig å komme utenom å male hele døren, ihvertfall hele siden. Ett eller annet form for skille blir det nesten uansett om du finner samme farge eller ikke. Med en godt utført jobb kan INGEN se at det har vært hull der. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ville holdt meg unna akryl, da denne ikke kan pusses. Et par omganger med sparkling og pussing (så det blir gjevt), for så å flekke over sparklinga. Når dette er tørt maler du hele døra. Selv om du finner samme fargen, så vil du antageligvis få litt fargeforskjell, da døra nok har falmet litt Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
zennox Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 fyll døra med betong og mal over. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) er det mulig å fylle hullet med trelim, Ja, hvis du blander trelim med sagflis til en ganske tykk grøt, går det ganske greit. Edit: Trelimet krymper ganske mye når det tørker, derfor er det lurt å ha i rikelig med fast stoff i form av sagflis. Regn med å etterfylle med mer lin/flis-blanding etter at det er tørket. Det kan også være en ide å ikke fylle hele hullet første gang, men fylle litt mindre som tørker fortere i hver ende og bygge seg videre. Endret 7. februar 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Ja hadde jo vært et alternativ, men tror jeg går for sparkel siden det er beregnet på slikt. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Sparkel vil nok fungere fint. Sparkle og pusse fint over med sandpapir for så å male. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Sparkel vil nok fungere fint. Sparkle og pusse fint over med sandpapir for så å male. Noen som vet hva sparkel koster? Har aldri kjøpt det før Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Noen eksempler på små pakninger fra Jernia. Kilo- eller literprisen er mye mindre om man skal ha store spann for en svær oppussingsjobb, men det er neppe aktuelt for deg. http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisn...prodPageid=3424 59 kroner http://www.jernia.no/Produkter/Maling/Fug-...prodPageid=3424 69 kroner http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisn...prodPageid=3424 84 kroner Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Takk Trenger ikke mye nei. Lenke til kommentar
probin Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 det pappa gjorde med våres 4 dører med hull i var å kjøpe nye:P vet ikke helt åssen dør det der er da men :O Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Byggskum brukte vi i festbula / hybelen, når jeg gikk på skole. =) Lot det størkne og sparklet over. Pussing og maling til vi sa oss fornøyde. Det var noen hull rundt omkring. Festing var forøvrig strengt forbudt (ref. huseiger). hehe. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Takk for svar dere. Har sparkelt og malt over nå,ble som ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå