Mannen med ljåen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Onkelen min har kjøpt en lampe som tar denne typen pærer. Ingen butikker i nærheten ser ut til å selge denne typen. Hvor selges disse pærene? Det er såvidt jeg har forstått en slags spotlight til takmontering. Endret 6. februar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Onkelen min har kjøpt en lampe som tar denne typen pærer.Ingen butikker i nærheten ser ut til å selge denne typen. Hvor selges disse pærene? Det er såvidt jeg har forstått en slags spotlight til takmontering. Litt dårlig bilde det der, men er det de pærene jeg tror det er så selges de på hvilken som helst butikk. rema, rimi osv. Tror du burde sjekke lyspærehylla nærmere. Uansett, skulle det vise seg at det var en eller annen slags spesialpære, så kan du dra til en lampebutikk el. og få de til å bestille akkurat den pæra til deg. Endret 6. februar 2009 av !alex! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ser ut som en svært basic 35w halogenpære. Pass på at du kjøper riktig sokkel, det er minst to forskjellige. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det ser ut til å være en 230V spotlight-pære for sokkel GU10. Relativt vanlig, du bør få tak i dette på de aller fleste elektrosjapper. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Den har keramisk sokkel, og diameteren på pæra er en del mindre enn diameteren på den "vanlige typen". Ja, det står GU10 på den. Men det står også GU10 på den store pæra jeg har i de andre lampene. Sokkelen er lik, men pøra skal ha mindre diameter. Endret 6. februar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Da har jeg googlet litt og funnet ut at det er en variant av GU10-pærer som heter LB-GU10. Disse har 35mm som største diameter, i motsetning til 50mm som er det vanlige. Fant blant annet på elhandel: http://www.elhandel.no/catalog/product_inf...r6d68mcr1g2mtc3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Høres bra ut. 4 pakker er bestillt. :-) Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå