2pro4u Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) I morgen vil jeg fortelle at jeg ønsker å slutte i min jobb. Dette er grunnet "finanskrise" og andre problemer som har ført til ekstremt lite arbeidstid. Men det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre? Skal jeg bare si det muntlig eller må det gis skriftelig? Kan jeg slutte på dagen eller må jeg fortsette en viss tid? Endret 6. februar 2009 av 2pro4u Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Gå til sjefen din at du ønsker å slutte i jobben av personlige grunner. Trenger nødvendigvis ikke fortelle hvorfor. Så må du jobbe ut oppsigelsestiden, som kan være i fra uker til flere måneder. Endret 6. februar 2009 av Nidaroo Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Vet ikke om det er så bra å ha en "sa opp" på resumeét uten at du er på vei til noe annet, det kan jo missoppfattes i ettertid som at du kanskje mistrivdes. Alternativt kan du avtale med sjefen om at du vil se deg om etter noe annet grunnet situasjonen dere er i, og håpe at han/hun stiller opp som referent når du finner noe annet. Når du har ett annet jobbtilbud så avslutter du arbeidsforholdet der og da og jobber ut oppsigelsestiden. Endret 6. februar 2009 av tickinghd Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Snakk med sjefen først, si som det er - at du ønsker mer arbeidstid, hvis ikke må du se deg om etter noe annet. Hvis dere ikke kommer til enighet sier du at du ønsker å si opp. Det skal holde med muntlig beskjed, men du kan jo skrive et kort brev samtidig bare for formalitets skyld. Det viktige her er at du ender samtalen med at dere er på god fot, slik at du kan be om en referanse du kan legge ved når du søker jobb i fremtiden. Hvis du bare sender en mail med "Jeg slutter. Cya!", kan sjefen tolke dette veldig negativt, og vil ikke nødvendigvis være en god referanse senere. Referanser teller Endret 6. februar 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå