EinarEriksen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Toshiba er ikke alene om å satse på lynraske mobilprosessorer. Les mer Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 til dere som har mer peil på slikt: om dette hadde vært en standard pc-CPU. ca hva ville den tilsvart? sterk P3 eller noe? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 På tide! Dette er jo faktisk en dobling fra dagens kraftigste fra HTC (som er på 500 mhz+), om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er flere produsenter enn det der som kommer med dette chipsettet i 09. Bl.a SEMC. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er flere produsenter enn det der som kommer med dette chipsettet i 09.Bl.a SEMC. Savner fortsatt tråden du har snakket om å lage angående det som skjer med SE i 09. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) På tide! Dette er jo faktisk en dobling fra dagens kraftigste fra HTC (som er på 500 mhz+), om jeg ikke tar feil. Men det betyr ikke nødvendigvis at den yter det spor bedre av den grunn. Ghz er ikke et mål på ytelse. Det er veldig lite tekniske detaljer ute om dette chipsettet, så å si noe om ytelse i forhold til i586/P3 blir igrunnen mest gjetting. Forøvrig bringer ikke akkurat denne nyheten noen ny informasjon akkurat: http://www.linuxdevices.com/news/NS9690870107.html (14 nov 2007) Endret 6. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Stakkars batterilevetiden, håper den ikke sluker unna batteriet på 20minutter når man åpner slusene med en video eller noe... Men supert.! Gjør at jeg bare vil vente ENDA lengre med å kjøpe ny telefon....... (SE 810i med defekt kamera ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Batteritid og effektforbruk gleder jeg meg til å se. EDIT: Litt for sein der ja. Sitter faktisk selv med en W810i. Endret 6. februar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 mindre transistorer bruker mindre strøm så er vel ikke nødvendigvis at batteritiden faller så jævli? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 syntes jeg leste her på amobil om toshiba(eller Samsung?) gjorde det slik at den brukte hele CPUen når den krevdes, f.eks starte ett program eller operere i ett program så brukte den 1ghz, men når den ikke trengte så mye CPU kraft la den seg på 600 mmhz eller noe slikt.. Får jo håpe at HTC velger noe av samme løsningen! PS3 har vell 2,8GHZ eller 3GHZ CPU, så går ut i fra at PS3 yter MYE mer en den CPU er i nærheten av og klare! Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 sa P3 som i pentium III Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Klokkefrekvensen er 1 GHz, men hvor rask er prosessoren? På hvilken måte måler dere ytelsen? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) sa P3 som i pentium III hehe, oi oi.. Beklager, leste litt fort.. P3 skjønner jeg heller at den kan sammenlignes med EDIT: tenkt 1ghz CPU på ett OS som Symbian s60 heller.. Da snakker man kjapp mobil.. Endret 6. februar 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 hehe, happens 2 everyone once in a while. gleder meg uansett til kan begynne å spille klassikere som AoE 1&2 på mobilen på en eller annen måte Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 syntes jeg leste her på amobil om toshiba(eller Samsung?) gjorde det slik at den brukte hele CPUen når den krevdes, f.eks starte ett program eller operere i ett program så brukte den 1ghz, men når den ikke trengte så mye CPU kraft la den seg på 600 mmhz eller noe slikt.. Slike løsninger må man ha, det har vi også i bærebare pcer... I idle så kan man jo like godt kutte ut prosessoren og kjøre på noe alternativt for gsm/3g Men ser for meg det vil trekke på når man begynner å se (hd)video på lyssterk HD skjerm... Men da igjen, ingen produsent gir ut mobil med 12timers batterilevetid ved normalt bruk... Så håper mine tanker er ubegrunnet selvsakt Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Klokkefrekvensen er 1 GHz, men hvor rask er prosessoren? På hvilken måte måler dere ytelsen? Ytelse per mhz stiger vel som på pc markedet. Det samme gjør nok ytelse per watt time. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 HTC med kjappe mobilerToshiba er ikke alene om 1 GHz » Det er ikke treg prosessor som gjør HTC-telefoner trege, det er Windows Mobile. Alt høyere klokkehastighet fører til er mer batteribruk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Klokkefrekvensen er 1 GHz, men hvor rask er prosessoren? På hvilken måte måler dere ytelsen?Ytelse per mhz stiger vel som på pc markedet. Det samme gjør nok ytelse per watt time. Ytelse per MHz er generelt synkende innenfor hver prosessorserie når man øker klokkefrekvensen. Det er fordi flaskehalser som minnebåndbredde, FSB, og latency til systemet rundt blir mer tydelig jo høyere ytelse prosessoren har. Ytelse per watt time er også synkende jo høyere klokkefrekvenser man har innen en prosessorserie. Men det er jo store forskjeller mellom prosessorseriene. Nå aner jeg f.eks ikke hvor godt Qualcomm 1GHz yter sammenlignet med en Pentium III 1 GHz. For alt jeg vet kan ytelsen være 0,1x eller 10x Pentium IIIen. Derfor lurer jeg på nettopp hvor bra prosessoren yter og hvordan ytelsen er målt. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) mindre transistorer bruker mindre strøm så er vel ikke nødvendigvis at batteritiden faller så jævli? Hadde ikke transistorteknikken blitt videreutviklet hadde vi hatt blybatterier i laptoper.. Endret 6. februar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 1GHz sier egentlig ganske lite. Omtrent samme som å si at min bil klarer 7000 rpm! Jaha? Det er ytelsen per MHz som teller. Virker som at dette kun er et markedsføringstriks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg