Eärnur Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei, Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ADSL med bredbåndtelefoni. Nå er situasjonen slik at telefonene jeg har i huset er av typen Siemens Gigaset (trådløs). De har en basestasjon av typen Siemens Gigaset 2060 isdn. ISDN-basestasjonen har en fastmontert kabel med RJ-45-socket som ble koblet inn i isdn-uttak i veggen da jeg hadde ISDN Men nå ser jeg at phone-utgangene på modemet/ruteren jeg fikk med ADSL/VoIP-pakken er av typen RJ-11. Spørsmålene mine er: 1. Finnes det adaptere fra RJ45 til RJ11? (sliter med å finne på nett) 2. Vil isdn-basestasjonen til telefonene mine fungere om jeg kobler den til VoIP-modemet gjennom en RJ-45-->RJ-11-adapter? Hjelp mottas med stor takknemlighet Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du kan ikke bruke ISDN- telefoner sammen med VOIP, da det er vanlig "gammeldags" analog telefonsystem etter at det er avkodet. Du må nok ut og kjøpe nye telefoner. Hvis det er noen trøst, har prisene gått kraftig ned, tror du får en trepakning med trådløse av kurant kvalitet for litt over en tusenlapp. Lenke til kommentar
Eärnur Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Ok, takk for svar! Noen som vet om det ikke finnes en adapter fra analog til isdn? Et par nye telefoner er heldigvis ikke så dyre, men hvis jeg må kjøpe ny sentral/basestasjon i tillegg blir det fort 2000 spenn. Hadde vært kjekt å unngå det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Slike adaptre finnes, men de koster omtrent like mye som nye telefoner. De fungerer ikke etter det jeg vet på VoIP, men kan brukes på en regulær ISDN- linje. Om det finnes noe til VoIP for priatbruk, aner jeg ikke, men jeg tviler. VoIp er jo basert på vanlig analog framføring av signalet ut fra routeren. Uansett vil jeg anta det dette er mer styr enn det det er verdt for å få beholde telefonene. man kan sette over, ha to linjer, intern telefoni, nummervisning og slikt på analoge håndsett, også. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Det finnes bokser som fikser det men de koster rundt 2500.- så det er billigere å hive 2060 og kjøpe en ekstra trådløs med base som du kan melde opp de trådløse du har. Her er boksen og her er en test Endret 7. februar 2009 av Maxopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå