Gå til innhold

Hvorfor føde barn inn i fattigdom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for jeg synes den meste av politikken dreier seg om å lage skoler og infrastruktur i de fattige landene, og fadderordninger osv. Alt dette er jo selvfølgelig bra. Men fokuset på prevensjon og det å hindre formering ser ikke ut til å være like stort, man hører hvertfall ikke så mye om det, og da lurte jeg på om grunnen til det var at da kan det virke som om vi bare vil at disse menneskene skal forsvinne, istedet for å hjelpe de.

Jeg tror ikke dette er intensjonen til myndighetene. Vi vet at Unicef er tilstede, i Afrika blandt annet for å opplyse og dele ut prevensjon. Det hjelper riktignok ikke å gi de verktøyene hvis de ikke vet hvordan de skal bruke de. Som uttalt må man ikke glemme at dette er en meget kompleks problemstilling og dermed vanskelig og finne en løsning på. Det er forøving svært mange hjelpeorganisasjoner tilstede i Afrika.

Tvangssterilisering av uegnede foreldre er veien å gå, pluss de som har verpet ut mer en 2-4 allerede.

Så kvinnene skal utelukkende lide? Hva med de menn som voldtar disse kvinnene regelmessig? Skal de også tvangssteriliseres?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Tvangssterilisering av uegnede foreldre er veien å gå, pluss de som har verpet ut mer en 2-4 allerede.

Så kvinnene skal utelukkende lide? Hva med de menn som voldtar disse kvinnene regelmessig? Skal de også tvangssteriliseres?

Det er altså greit å sterilisere menna, men ikkje damene?

Positiv forskjellsbehandling?

Lenke til kommentar

De med dårlige gener må sterilliseres.

Stoltenbergs vaksine-mani er galskap som skaper ytterligere lidelser fremover i tid. La naturens lover gjelde, og det blir balanse. La meg slippe å høre mer snøvling om "vaksiner til alle verdens barn". Enough already......

Jeg har aldri trengt medisinsk behandling noengang og det bør ingen andre heller. Kan du ikke overleve uten kunstige hjelpemidler, så er det ikke meningen at du skal heller.

Ingen insulin til de med sukkersyke, da fører de bare den defekten videre til nye generasjoner. Det har også Harald Eia sagt på Tazte Priv og jeg er enig!

Lenke til kommentar
De får barn for å ha noen til å ta vare på seg når enn blir gammel. Siden noen barn offte dør, og andre ikke gidder og passe på gammle foreldre så må de få mange unger.

Mulig noen har sakt det, har ikke giddi lese allt

Det minner om "almenningens tragedie".....

Lenke til kommentar
De får barn for å ha noen til å ta vare på seg når enn blir gammel. Siden noen barn offte dør, og andre ikke gidder og passe på gammle foreldre så må de få mange unger.

Mulig noen har sakt det, har ikke giddi lese allt

Det minner om "almenningens tragedie".....

Hva er "almenningens tragedie" ?

Lenke til kommentar
Jeg satt å tenkte på alle de sultne barna i Afrika og hvor ille de må ha det. De er syke, sultne og fattige, og slik vil de mest sannsylig være til de dør i en ung alder. Men jeg lurer på hvorfor de voksne fortsetter å lage barn, når de vet at barnet er dømt til et liv i sult og fattigdom. Om jeg visste at barnet mitt kom til å lide, ville jeg aldri ha fått et barn, selvom jeg kanskje da avsluttet min slekt.

Hva er grunnen til at de fortsetter å få barn der nede?

1. Et menneskes basisbehov fjernes ikke ved mangel på prevensjon og lav materiell standard.

2. Folk vil sikre at noen tar vare på dem i alderdommen, som flere allerede har vært inne på.

Stoltenbergs vaksine-mani er galskap som skaper ytterligere lidelser fremover i tid. La naturens lover gjelde, og det blir balanse. La meg slippe å høre mer snøvling om "vaksiner til alle verdens barn". Enough already......

Jeg har aldri trengt medisinsk behandling noengang og det bør ingen andre heller. Kan du ikke overleve uten kunstige hjelpemidler, så er det ikke meningen at du skal heller.

Ingen insulin til de med sukkersyke, da fører de bare den defekten videre til nye generasjoner. Det har også Harald Eia sagt på Tazte Priv og jeg er enig!

Er du seriøs her?

Lenke til kommentar
Folk vil sikre at noen tar vare på dem i alderdommen, som flere allerede har vært inne på.

Jeg spør igjen.

Er denne investeringen en god investering om man ikke har muligheten til å ta vare på barnet?

Se for deg to typer mennesker, den ene velger utdanning og jobb i mange år, den andre får barn i tenårene.

Så man er automatisk "dum" om man får barn i tenårene? Kan gå med på å kalle det uansvarlig, men dum? Forklar!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Sjukdom går på alle, ikkje berre dei med dårlege genar.

Nesten alle sjukdommar klarar å bryte ned imunforsvaret uansett kor godt det er.

Lenke til kommentar
Folk vil sikre at noen tar vare på dem i alderdommen, som flere allerede har vært inne på.

Jeg spør igjen.

Er denne investeringen en god investering om man ikke har muligheten til å ta vare på barnet?

Det faktum at det faktisk er en oppvoksende generasjon i disse landene viser jo at ihvertfall deler av befolkningen har muligheten til å ta vare på barna sine. "Å ta vare på barna sine" er forøvrig et veldig vagt begrep, men i min argumentasjon legger jeg til grunn en forståelse av at det menes å holde liv i barna til de kan holde liv i seg selv.

Forørvig trenger forsåvidt ikke det å få barn å virke som noen god investering på forhånd, for hvis dette er det eneste alternativet de føler at de har vil de velge det uavhengig av hvor mange av barna som statistisk sett vil dø.

Lenke til kommentar
Så man er automatisk "dum" om man får barn i tenårene? Kan gå med på å kalle det uansvarlig, men dum? Forklar!

Nei, man må ikke være dum, men har du ikke ressurser til å ta vare på et barn er du ansvarsløs dersom du får barn. Hva med sigøynere, de får jo unger. Så står de utenfor rema 1000 hele dagen og tigger etter penger, fordi de ikke klarer/gidder å skaffe selv. Hva vil du kalle det? De vet de ikke har penger til å gi barna en god oppvekst, men de gir faen i det.

Om man er rik eller har en familie å lene seg på kan det gå helt fint å få barn tidlig. Om man hverken har jobb, utdanning, inntekt eller et fast sted å bo, hva er man så om man får barn? Kunnskapsløs, ansvarsløs, dum eller korttenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...