Gå til innhold

HP Pavilion & LG2000 LCD Tv.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg nylig ny tv av LG2000 ldc typen, og HP Pavilion dv5. I tillegg kjøpte jeg 5 meter hdmi kabel som fungerer genialt. Ett iritasjonsmoment jeg har blitt bevist på, er det at når jeg kobler pc opp mot tv så blir det 2/3 tommer på hver side av tvn som blir svarte, hvor pcinnholdet ikke vises. Jeg har forsøkt i både klon- og duplikat-modi eller hva det heter. Slik at startlinje og alt vises identisk både på tv og pc, det er det jeg ønsker.

Pcn har et ATI Mobility Radeon HD 3450 skjermkort og jeg har forsøkt ulike guider som er tilgjengelige gjennom catalyst sitt kontrollsenter, men ingenting fungerer. Jeg har også forsøkt å endre oppløsning og det som måtte være av instillinger viá pcn, men fortsatt "mangler" det et par tommer på alle sider på tvn.

På tvn har jeg 16:9 og zoom 1 og zoom 2 tilgjengelig skjerminstillinger, som kommer i nærheten av det jeg prøver å oppnå. Men ingen av dem er justerbare til å passe skjermbildet. Derfor lurer jeg på om noen aner hva som kan være problemstillingen her, hva jeg må gjøre og hvordan jeg får "fylt" tvn. Det er irriterende å se film og lignende når forholdene er som de er :)

Når jeg skriver at det "mangler" 2/3 tommer på hver side av skjermen, mener jeg ikke at pcbildet kuttes, det krympes bare inn slik at det blir svart ramme rundt.

Jeg har forsøkt å restarte tvn til fabrikkinnstillinger, men fortsatt ingen løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vært inne på underscan-oppsettet til catalyst control centre også?

Rett oppløsning ut fra pcen skal være 1360x768, evt 1366x768 om du kan velge dette.

Etter hva jeg kan se i bruksanvisninga så må du bytte HDMI mode fra DTV-mode til PC-mode (mulig den gjør dette automatisk..).

Om det er helt umulig, koble til den analoge PC-inngangen til tven istedenfor, og se om du får bedre bilde der, da får du nemlig tilgang til en større meny for innstilling av PC-bilde, se side 32 i bruksanvisninga di.

Lenke til kommentar
Du har vært inne på underscan-oppsettet til catalyst control centre også?

Rett oppløsning ut fra pcen skal være 1360x768, evt 1366x768 om du kan velge dette.

Etter hva jeg kan se i bruksanvisninga så må du bytte HDMI mode fra DTV-mode til PC-mode (mulig den gjør dette automatisk..).

Om det er helt umulig, koble til den analoge PC-inngangen til tven istedenfor, og se om du får bedre bilde der, da får du nemlig tilgang til en større meny for innstilling av PC-bilde, se side 32 i bruksanvisninga di.

Bruksanvisningen for hva? du nevner bruksanvisningen to ganger, er det til tvn eller til pcn? :) Jeg er ikke av den typen som setter meg inn i bruksanvisninger da fagspråket ofte har en tendens til å forvirre mer en det gagner meg.

Lenke til kommentar

Touché, men kjipt å måtte bla seg gjennom alt mulig slags piss de fyller disse multispråklige leksikonene sine med for så å lete etter noe man ikke helt vet hva er. Jeg vet liksom ikke hvordan spørsmål jeg burde stille engang, når jeg spør folk om hjelp til dette :p

Forresten, hva er underscan-oppsett i catalyst? Jeg har Norsk greie, og finner ingenting som kan hinte til noe underscan/underskann :)

Ps: maks oppløsning når jeg kjører klon er 1280*800. Jeg forsøkte å endre oppløsningen på tvn til 1360x768 med utvidet skrivebord, men det fungerte ikke. Sikkert fordi jeg ikke fikk til å endre HDMI mode fra DTV-mode til PC-mode. Jeg ser i catalyst control center at det står en egen "fane" for DTV (HDMI).

Endret av johneliassen
Lenke til kommentar

Det er kun 1 punkt i hele bruksanvisninga som har med "PC" å gjøre, så unnskyldningen din er ikke god nok.

Og ja, jeg jobber med salg av elektronikk, og jeg er lei av at folk faktisk bruker en time av tiden sin på å dra til butikken min med spørsmål som faktisk står i bruksanvisninga, så i folkeopplysningens navn bruker jeg de fleste anledninger til å tipse folk om hvor i bruksanvisninga det står hen :p.

I norsk catalyst control centre så ligger det under DTV og skaleringsinnstillinger eller noe som ligner. Meny 3 av 5 under DTV. Står den ikke på 0% har du funnet løsningen på problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...