ren1706 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 hej jag har lånt penger fra komunnen till kjøp av bolig. komunnen disponerer ju midler fra husbanken,. innebar dette att jag er kunde hos husbanken?den fflytende rente er nå på hele 6.3 %. har jag mulighet å endre till fast rente..?? takk på forhand for svar Lenke til kommentar
KS Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er godt mulig at du kan velge et av husbankes fastrente-alternativer, men det ville jeg ikke ha gjort nå. Jeg må nesten advare mot det! Fordelen med Husbanken og Lånekassen er at renten er vledig forutsigbar i forhold til banker. Vi vet 100% sikkert at fastrenten i Husbanken kommer til å falle i løpet av kort tid. Vi vet også at den flytende renten kommer til å falle svært kraftig. Flytende husbank-rente er nå 6,3%, fra 1. april blir den 5,4% og fra 1. juli kommer det til å gå ned vesentlig. Vi snakker rentekutt uten sidestykke fra et kvartal til et annet! Husbankens egen prognose tilsier 3,3% i rente. Fortsatt lyst på fast? Husbanken og renter Lenke til kommentar
ren1706 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Det er godt mulig at du kan velge et av husbankes fastrente-alternativer, men det ville jeg ikke ha gjort nå. Jeg må nesten advare mot det! Fordelen med Husbanken og Lånekassen er at renten er vledig forutsigbar i forhold til banker. Vi vet 100% sikkert at fastrenten i Husbanken kommer til å falle i løpet av kort tid. Vi vet også at den flytende renten kommer til å falle svært kraftig. Flytende husbank-rente er nå 6,3%, fra 1. april blir den 5,4% og fra 1. juli kommer det til å gå ned vesentlig. Vi snakker rentekutt uten sidestykke fra et kvartal til et annet! Husbankens egen prognose tilsier 3,3% i rente. Fortsatt lyst på fast? Husbanken og renter når jag kjøpte i 2004 så betalde jag 5200 kr ,.i dag betaler jag 8400 kr. det er stor skillned for meg i alle fall Lenke til kommentar
KS Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 ja men vent med å binde renten din. Ikke gjør det nå. Både fast og flytende rente i Husbanken kommer til å gå ned. Lenke til kommentar
ren1706 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 ja men vent med å binde renten din. Ikke gjør det nå. Både fast og flytende rente i Husbanken kommer til å gå ned. takk for tips... Lenke til kommentar
KS Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det samme gjelder også Lånekassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå