koda Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Eks.: I cellen A1 skriver jeg inn formelen B1+C1. Når jeg kopierer denne nedover til A2, A3, A4 osv. ønsker jeg at det fortsatt skal stå B1+C1 i disse (og ikke B2+C2 osv.). Jeg mente å huske at jeg gjorde dette ved å sette inn et $ foran de referansene jeg ønsket skulle være låst, men jeg får feilmelding om at jeg gjør noe feil. Jeg bruker engelsk Office2007. Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tror du må sette dollartegnet Mellom bokstaven og tallet.. F. eks: B$1+C$1 Skal ikkje si noe sikkert, men viss du skal sette inn dollartegnet, så må du sette det mellom bokstaven og tallet! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) A$1 - låser raden men ikke kolonnen (Hvis du kopierer sideveis vil kolonnereferansen endre seg, mens ved vertikal kopiering vil referansen være statisk) $A1 - låser kolonnen men ikke raden (motsatt av over) $A$1 - låser både kolonnen og raden (referansen er låst uansett) EDIT: Du kan også bruke F4 for å veksle mellom disse - sett markøren i nærheten av referansen og trykk F4 en eller flere ganger. Endret 6. februar 2009 av H80 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) $ låser det etter seg. Så $A1 vil altid peke på A, men gå 1 2 3 osv A$1 vil altid peke på 1 men gå A B C osv. $A$1 peker altid på A1. EDIT: for sen. Endret 6. februar 2009 av noob11 Lenke til kommentar
koda Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ahhhrghhhh, det var bare jeg som rota. Tror jeg kanskje bomma og satte $ mellom to bokstaver, tilsvarende A$H1. Sorry for hjernesvinnet, og takk for raske tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå